MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5505 | Proje ve Yapım Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında bina/yapı projelerinin fikir aşaması, tasarım, inşaat ve kullanım/bakım süreçlerinin yönetimi ve organizasyonu konusu incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Mimari Tasarım/Yapı projelerinin gelişim süreçlerinin tanımlanması 2) Proje seçim kriterlerinin ve proje başlatma süreçlerinin öğrenilmesi 3) Proje planını ve iş programı oluşturma süreçlerini öğrenmek, 4) Serim ağı tekniği ile iş programı oluşturabilmek, 5) Tasarım ve inşaat süreçleri için risk yönetimi tekniklerini kullanabilmek, 6) Projeyi kapsam, maliyet, nitelik ve süre hedefleri içinde bitirmek için gereken yönetim bilgi setini öğrenmek |
Yapım yönetimi alanında kullanılan proje yönetim süreçleri ve bilgi alanları dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje ve yapım yönetimi alanına giriş | |
2) | Proje yönetim standartları (PMI, PRINCE2) | |
3) | Proje seçim kriterleri ve stratejik yönetim | |
4) | Proje, program ve portföy yönetimi, sistemsel olgunluk seviyeleri | |
5) | Planlama süreçleri ve teknikleri | |
6) | Development of work schedule (CPM) | |
7) | İş programı oluşturma (PERT) | |
8) | Arasınav 1 | |
9) | Sözleşmeler, proje maliyeti tahmin yöntemleri | |
10) | Yapım projelerinin safhaları ve proje yöneticisinden beklenenler | |
11) | İnsan kaynakları yönetimi ve yapım projeleri yönetim organizasyonları | |
12) | Yapımda kalite yönetimi ve yalın inşaat teknikleri | |
13) | İletişim yönetimi | |
14) | Arasınav 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Project Management for Design Professionals, Wiiliam G.Ramborth, 2006, AEC Education Publ., Chicago, IL. USA. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Project Management for Construction, Chris Handrickson, Prentice Hall, 2008, Pittsburg, USA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 1 | 155 | 155 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |