MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5505 | Proje ve Yapım Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında bina/yapı projelerinin fikir aşaması, tasarım, inşaat ve kullanım/bakım süreçlerinin yönetimi ve organizasyonu konusu incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Mimari Tasarım/Yapı projelerinin gelişim süreçlerini tanımlayabilir 2) Proje seçim kriterlerini belirleyebilir ve proje başlangıç süreçlerini yürütebilir 3) İnşaat projelerini etkili bir şekilde planlayabilir ve iş programı oluşturabilir, 4) Serim ağı tekniği ile iş programı geliştirebilir, 5) Tasarım ve inşaat süreçleri için risk yönetimi tekniklerini kullanabilir, 6) Projeleri tanımlı maliyet, kapsam, kalite ve zaman hedefleri doğrultusunda tamamlamak için gerekli bilgi ve araçları kullanabilir. |
Yapım yönetimi alanında kullanılan proje yönetim süreçleri ve bilgi alanları dersin içeriğini oluşturur. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney, Grup Çalışması, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğer dir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje ve yapım yönetimi alanına giriş | |
2) | Proje yönetim standartları (PMI, PRINCE2) | |
3) | Proje seçim kriterleri ve stratejik yönetim | |
4) | Proje, program ve portföy yönetimi, sistemsel olgunluk seviyeleri | |
5) | Planlama süreçleri ve teknikleri | |
6) | İş programı oluşturma (CPM) | |
7) | İş programı oluşturma (PERT) | |
8) | Arasınav 1 | |
9) | Sözleşmeler, proje maliyeti tahmin yöntemleri | |
10) | Yapım projelerinin safhaları ve proje yöneticisinden beklenenler | |
11) | İnsan kaynakları yönetimi ve yapım projeleri yönetim organizasyonları | |
12) | Yapımda kalite yönetimi ve yalın inşaat teknikleri | |
13) | İletişim yönetimi | |
14) | Arasınav 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ramroth, W.G. (2006) Project management for design professionals/ William G. Ramroth. Kaplan AEC Education. Available at: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=83093031-674d-31af-b404-890aba5de8d8 (Accessed: 19 December 2024). Chris Hendrickson & Tung Au (2008) Project Management for Construction: Fundamental Concepts for Owners, Engineers, Architects, and Builders, Prentice Hall, 2008, Pittsburg, USA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 1 | 155 | 155 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |