LAW1001 Fundamentals of Law IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW1001 Hukukun Temelleri I Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere hukuk kavramlarında sağlam bir temel sağlayarak, onların gelecekteki mesleki kariyerlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerle donanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi almakla öğrenciler aşağıdaki kazanımları edineceklerdir:
1. Toplumsal yaşamda sosyal düzen normlarının önemi ve rolü;
2. Diğer sosyal davranış kurallarının (ahlak kuralları, dini kurallar ve görgü kuralları) temel özellikleri ve bunların hukuki kurallarla ilişkisi;
3. Türkiye Cumhuriyeti'nde laikleşme tarihi ve dini meselelerin hukuki düzenlemelerle nasıl ele alındığı;
4. Hukuki kuralların diğer sosyal düzen kurallarından ayıran özellikleri;
5. Hukuki kuralların uygulanma prosedürü ve ispat yükü, karineler ve yorumlama gibi kavramlar;
6. Hukukun kaynakları ve temel nitelikleri;
7. Türk yargı teşkilatı ve mahkemelerin yetkileri, özellikle yüksek mahkemeler;
8. Dünya hukuk sistemleri ve ayırt edici özellikleri;
9. Kamu hukuku ile özel hukuk ayrımının temeli;
10. Kişiler hukukunun temel ilkeleri;
11. Aile hukukunun temel ilkeleri ve kurumları;
12. Miras hukukunun temel ilkeleri;
13. Eşya hukukunun temel ilkeleri; ve
14. Borçlar hukukunun temel ilkeleri.

Dersin İçeriği

1. Hukuk ve Diğer Sosyal Davranış Kuralları
• Toplum ve Düzen (Bölüm I)
2. Hukuk ve Diğer Sosyal Davranış Kuralları: Sosyal Düzen
• Ahlaki Düzen, Dini Düzen ve Görgü Kuralları (Bölüm II)
3. Hukuk ve Diğer Sosyal Davranış Kuralları
• Hukuki Kuralları (Normları) Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler (Bölüm III)
• Hukuki Kuralların Uygulanması (Bölüm IV)
4. Hukukun Kaynakları
5. Türk Yargı Sistemi
6. Dünya Hukuk Sistemleri
• Hukuk Dalları: Giriş (Bölüm I)
• Kamu Hukuku ve Özel Hukuk (Bölüm II)
• Özel Hukuk (Bölüm IV)
7. Kişiler Hukuku
• Gerçek Kişiler ve Tüzel Kişiler (Dernekler ve Vakıflar)
8. Aile Hukuku
9. Miras Hukuku
10. Eşya Hukuku
11. Borçlar Hukuku

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Ders izlencesi, sınıf kuralları ve ders gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: -Toplum ve Düzen Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp.1-10 and New ed. pp. 21-25)
2) Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Nezaket Kuralları Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp.7-24 and New ed. pp. 26-46)
3) 1. Hukuk Kurallarının Diğer Sosyal Düzen Kurallarından Ayırıcı Özellikleri 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp.25-48 and New ed. pp. 47-73)
4) Hukukun Kaynakları Tuğrul Ansay & Don Wallace, Introduction to Turkish Law (Seventh Edition) p. 1-19
5) Türk Yargı Teşkilatı 1. Öğretim Üyesi tarafından verilecek ders notu. 2. Yüksek Mahkemelerin Internet Sayfaları
6) 1. Dünya Hukuk Sistemleri 2. Hukukun Dalları ve Kamu Hukuku-Özel Hukuk Ayırımı Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp. 53-57 and New ed. pp. 77-85 and 85-91 and 136-140)
7) Ara sınavların ne zaman yapılacağı Üniversite Yönetimi tarafından planlanmakta ve kararlaştırılmaktadır. Bu haftanın 7. hafta olmaması durumunda bir sonraki hafta konuları 7. Hafta işlenecektir.
8) Kişiler Hukuku (Gerçek Kişiler) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition (pp. 91-102)
9) Kişiler Hukuku (Tüzel Kişiler) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7. Edition (pp. 105-121)
10) Aile Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition, (pp. 123-147)
11) Miras Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition, s. 149-161)
12) Eşya Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition, s. 163-175)
13) Borçlar Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition (pp.177-203)
14) Eksik kalan konuların tamamlanması ve final sınavı için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Rona Aybay, An Introduction to Law
-Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,7th Edition
-Notes that will be issued by the instructor
Diğer Kaynaklar: -Rona Aybay, An Introduction to Law
-Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,7th Edition
-Notes that will be issued by the instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 46
Final 1 % 54
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 46
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 54
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 154
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2