Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar
Hukuk Kavramı: Toplumsal Davranış Kuralları, Hukuk Kurallarının Öteki Davranış Kurallarıyla İlişkisi
|
Yok |
2) |
*Yaptırım Çeşitleri
*Hukukun Dallara Ayrılması: Özel Hukuk-Kamu Hukuku –Karma Hukuk Ayrımı
*Hukukun kaynakları:
*Normlar Hiyerarşisi
*Sağlık Hukuku ile İlgili Temel Mevzuat
|
Yok |
3) |
*Hak Kavramı ve Hakların Çeşitleri
*Hukuki Olay, Hukuki Fiil, Hukuki İşlem Kavramları
*Hukuki İşlemlerin Geçerlilik Şartları
*Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü
|
Yok |
4) |
*Kişi Kavramı, Kişiliğin Kazanılması
*Kişiliğin Kaybedilmesi,
*Sağlığın ve Ölümün İspatı
*Hak Ehliyeti, Fiil Ehliyeti
*Ehliyet Açısından Kişilerin Sınıflandırılması
|
Yok |
5) |
*Kişilik Hakları, Kişilik Haklarının Kapsamı
|
Yok |
6) |
*Kişiliğin Korunması Yolları, Kişilik Haklarına Saldırılan Kişiye Tanınan Dava Hakları |
Yok |
7) |
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasından Doğan Sorumluluk
*Genel Olarak Haksız Fiil Sorumluluğunun Unsurları
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırılığını Ortadan Kaldıran Sebepler, Aydınlatılmış Onam Kavramı
*Adam Çalıştıranın Kusursuz Sorumluluğu
|
Yok |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasına Bağlanan Sonuçlar,
*Maddi-Manevi Tazminat Davası (Zararın Belirlenmesi/Tazminatın Belirlenmesi)
|
Yok |
10) |
*Hekimlik Sözleşmesi, *Hekimlik Sözleşmesinin Hukuki Niteliği,
*Hekimin Tedavi Sözleşmesinden Kaynaklanan Yükümlülükleri
|
Yok |
11) |
*Hastane ile Hasta Arasındaki İlişki (Özel Hastane-Kamu Hastanesi)
*Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu
|
Yok |
12) |
* Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Haksız Fiil Sorumluluğu |
Yok |
13) |
*Hasta Hakları
*Hekim Hakları
*Sağlık Çalışanlarının Hak Arama Yolları
|
Yok |
14) |
Konuların Tekrarlanması ve Öğrenci Sorularının Cevaplandırılması |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|