DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4907 | Hasen - Enerji Politikaları ve Stratejileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Dersin Amacı: | Küresel bir çerçeveden bakıldığında, enerji politikaları birçok amaç sunar. Bunlardan bazıları; a) Nüfus artışına bağlı olarak artan enerji ihtiyacını karşılamak ve gelirleri arttırmak b) Enerji kullanımına erişimi yetersiz olan milyarlarca insanın temel ihtiyaçlarını karşılamak c) Enerjinin yaygın üretim, dağıtım ve tüketim yollarının sebep olduğu ciddi çevresel zararın artan risklerine cevap vermek. Bunların yanı sıra enerji politikaları, enerji güvenliği hakkındaki jeopolitik endişelere, uluslararası piyasalar ve politikalarla olan rekabete ayrılmaz bir şekilde bağlıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çeşitli devlet kurumları ve tüzel kişiliklerin enerji politika bilgileri ve ihtiyaçlarını belirleyebilme 2) Genel terimler ve temel kavramları tanımlama 3) Mevcut veya önerilen enerji politikalarını ciddi derecede inceleme; hataları çıkarma, uygulamanın istenmeyen sonuçlarını bulma, gelişim için öneriler sunma 4) Siyasal, çevresel ve ekonomik perspektiflerinden enerji politikalarının faktörlerini belirleme; ve bu fakörlerin nasıl birbirleriyle uyuşmazlık veya tamamlayıcı bir biçimde olduklarını açıklayabilme 5) Enerji politikası kavramını anlama ve politikasına karar verme için strateji geliştirme |
Türkiye'deki enerji politikaları, Avrupa ile karşılaştırma, yenilenebilir enerji ve akıllı şebeke politikaları, enerji politikalarının geleceği, mevcut duruma göre strateji gelişimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Enerji Politikalarına Giriş | |
2) | Elektriğe Giriş | |
3) | Enerji Politikaları: Genel Bakış | |
4) | Türkiye'deki Enerji Politikaları | |
5) | Yenilenebilir Enerji ve Kamu Politikası | |
6) | Yenilenebilir Enerji ve Akıllı Şebeke Politikaları | |
7) | Avrupa ile Politikaların Karşılaştırılması | |
8) | Enerji Politikası ve Güvenlik | |
9) | Enerji İstihbarat Raporları | |
10) | Enerji Veri Tabanları | |
11) | Enerji Politikasının Geleceği | |
12) | Enerji Stratejileri | |
13) | Gelişen Enerji Stratejileri | |
14) | Durum Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Fred Bosselman et al., Energy, Economics and the Environment: Cases and Materials, 3rd Edition (Foundation Press: 2010) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 6 | 102 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |