REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4938 | Televizyon Atölyesi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Konuk Konuşmacılar: TV endüstrisi profesyonellerinin gerçek dünya deneyimlerini paylaşacakları konuşmalar. TV Gösterimleri ve Tartışmalar: Popüler TV programlarını ve yapımlarını izleme ve analiz etme. Beceri Atölyeleri: Kamera çalışması, ışık, ses ve kurgu konularında uygulamalı eğitim. Portföy Oluşturma: Öğrencilerin TV projelerinden bir portföy oluşturmalarına yardımcı olmak. Takım Projeleri: Stüdyo ortamında TV şovları üretmek için birlikte çalışma. Yazılım Eğitimi: Adobe Premiere Pro veya Final Cut Pro gibi araçları kullanmayı öğrenme. Etik ve Hukuk: TV yayıncılığı kuralları ve etik konular üzerine kısa bir oturum. Stüdyo Ziyaretleri: Nasıl çalıştıklarını görmek için profesyonel TV stüdyolarına geziler. Ekstra Kaynaklar: Kendi kendine çalışma için kitaplara, videolara ve eğitimlere erişim. Geri Bildirim Oturumları: Çalışmanızı geliştirmek için tavsiye alma fırsatları. |
Dersin Amacı: | Tv Workshop dersi ileri düzeyde tv yayıncılığı ve produksiyonu üretimine yönelik olarak hazırlanmıstır. Ders içeriği iki temel dinamik çerçevesindetasarlanmıstır. Teorik olarak bir cerceve olusturmak, tv'nin homojen yapısı cercevesindeki akademik uretimleri aktarmak ve tv produksiyonu gerceklestirmek. İkinci yarısında ise tv studyo prodüksiyonları uretimleri gerceklestirilmesini saglamak. Dersin bu cercevede temel amacı teorik ve prodüksiyon üretimi yapısını bir butunluk icersinde gercekelstirilmesini saglamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcılık-uretim ve gerceklestirme surecinde proje uretimini gerceklestirebilir. 2. TV programlarını analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir 3. Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir. 4. Gerçeklik ve tv ilişkisini çözümleyebilir. 5. Teknik ekipman ile çalışarak motor beceri kabileyeti geliştirir. 6. Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir. |
Tv workshop dersi tv yayıncılıgı ve uretimi uzerine teorik bilgilerin uygulamayla paralel aktarınmı, metin yazımından tv programı üretimine kadar olan surecin aktarılması dersin icerigini olusturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belgesel ve tv etkisi | |
2) | Haber,bilgi ve televizyon | |
3) | Televizyonda içerik uretimi ve anlatı dili | |
4) | TV Çalışmaları ve uygulamaları | |
5) | TV'de günlük üretim ve yayın yapısı | |
6) | Bilgi ve tv Haberciliği | |
7) | TV program uygulamaları | |
8) | TV Program uygulamaları ve proje | |
9) | Işık ve sinematografi | |
10) | Ses ve kurgu | |
11) | Prodüksiyon | |
12) | Proje sunumları ve degerlendirmeleri | |
13) | Belgesel ve TV yayıncılığı | |
14) | Belgesel programları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Holland, P. (1997) The Television Handbook, Routledge: London 2. Lee Goldberg-Willian Rabkin )2003) Successful Television Writing |
Diğer Kaynaklar: | 1. Holland, P. (1997) The Television Handbook, Routledge: London 2. Lee Goldberg-Willian Rabkin )2003) Successful Television Writing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 9 | % 10 |
Uygulama | 4 | % 20 |
Arazi Çalışması | 4 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Projeler | 3 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Proje | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |