Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Toksikolojiye Giriş, Toksikoloji Hakkında Genel Bilgi |
Yok |
2) |
Toksikolojinin Tanımı ve Sınıflandırılması |
Yok |
3) |
Toksikasyon |
Yok |
4) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları I |
Yok |
5) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları II |
Yok |
6) |
Toksisite Testleri |
Yok |
7) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları I |
Yok |
8) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları II |
Yok |
9) |
Kontaminantlar I |
Yok |
10) |
Kontaminantlar II |
Yok |
11) |
Gıda Katkı Maddeleri I |
Yok |
12) |
Gıda Katkı Maddeleri II |
Yok |
13) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular I |
Yok |
14) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular II |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Altuğ, Tomris, 2003. Introduction to Toxicology and Food, CRC Press, New York, USA. |
Diğer Kaynaklar: |
Vural N, Toksikoloji, Ankara Ü. Eczacılık Fak. Yay. No: 73, Ankara, 2005, 659 s.
Şanlı Y, Veteriner Klinik Toksikoloji, Medipres, Ankara, 2002, 808 s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|