Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Kültürün Tanımı ve Oyun Kültürüne Giriş |
|
3) |
Oyun, oyuncu ve oyuncular. Hardcore ve Casual oyuncu profillerinin incelenmesi |
|
4) |
Oyunların getirdiği politik tartışma. Kültür ve savaş anlatısı |
|
5) |
Oyunlar ve Diğer Medya I: Film ve Dijital Oyunlar |
|
6) |
Oyunlar ve Diğer Medya II: Çizgi Roman, Edebiyat ve Dijital Oyunlar |
|
7) |
1. Ara Sınav |
|
8) |
Türkiye’de Oyun Kültürü I: Kart ve Kutulu Oyunlar |
|
9) |
Türkiye’de Oyun Kültürü II: Minyatür ve Rol Yapma Oyunları |
|
10) |
Türkiye’de Oyun Kültürü III: Oyun Toplantıları (Convention) ve E-Spor |
|
11) |
Dijital Oyunlarda Temsil ve Kimlik: Feminist ve Queer Yaklaşımlar |
|
12) |
Oyunlarda Tek Tipleşme |
|
13) |
Dijital Dünyalar: MMORPG Oyunlar |
|
14) |
Oyun Çalışmaları alanında yapay zeka kullanımı ve oyun dünyasına etkileri. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games, J. Patrick Williams, Sean Q. Hendricks W. Keith Winkler, McFarland, 2006.
Game Cultures: Computer Games As New Media: Computer Games as New Media, Dovey, Jon Kennedy, Helen W., McGraw-Hill Education, 2006.
Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen Tekinbas, Eric Zimmerman, The MIT Press.
Homo Ludens, Johan Huizinga. Ayrıntı Yayınları, 2017. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|