Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası İlişkilere (Yeniden) Giriş |
•Joshi, "Strategic Wisdom from the Orient", 2019
•Maliniak et al. "Is International Relations a Global Discipline", 2018.
|
2) |
Uluslararası Düzen |
•Kindervater, "Drone Strikes Ephemeral Sovereignty", 2017
•Öniş and Kutlay, "The New Age of Hybridity and Clash of Norms", 2020
•Roth, "Legitimacy in the International Order, Continuing Relevance of Sovereign States", 2021.
|
3) |
Uluslararası Örgütler |
•Al-Marashi and Amar Causevic, "NATO and Collective Environmental Security in the MENA", 2020
•Patrick, "Hard Realities About the U.N. on Its Troubled 75th Anniversary", 2020
•Tan, "How the WTO Changed China", 2021
•Tocci, "Resilience and the Role of the European Union in the World", 2020.
|
4) |
İlliberalizmin Yükselişi |
•Juergensmeyer, "Religious Nationalism in a Global World", 2019
•Mead,"The End of the Wilsonian Era", 2021
•Wojczewski, "Populism, Hindu Nationalism and Foreign Policy", 2019.
|
5) |
Uluslararası Hukuk |
•Barsalou and Picard, "International Environmental Law in an Era of Globalized Waste", 2018
•Blakeley, "Drones, State Terrorism and Law?” 2018
•Danchin et al., "The Pandemic Paradox in Intnl Law", 2020
•Maas, "Artificial Intelligence and the Global Legal Order", 2019.
|
6) |
Yeni Savaşlar |
•Carment and Bello, "Gray-zone Conflict Management", 2020
•Galeotti, "Hybrid, Ambiguous and Nonlinear," 2016
•Johnson, "Artificial Intelligence, Future Warfare", 2019
•Lilli, "Redefining Deterrence in Cyberspace", 2021.
|
7) |
Dönem ortası özet ve tartışma. Sunum taslaklarının değerlendirilmesi. |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Terör ve Cihadçılık |
•Antwi-Boateng, "Panislamic Terrorism", 2017
•Komar et al. "The Blackwater of Jihad", 2017
•Liang, "Unveiling the ‘United Cyber Caliphate’", 2017.
|
10) |
Çatışma Yönetimi |
•Gamaghelyan, "Towards an Inclusive Conception of Best Practices in Peace and Conflict Initiatives", 2021
•Williams, "Global and Regional Peacekeepers", 2017.
|
11) |
Enerji ve Çevre |
•Briggs, "Climate Change and Hybrid Warfare Strategies", 2020
•Malamud, "The Environment as a Factor in Small Wars" 2018
•San-Akça et al. "Rethinking Energy Security, IR and Fossil-Fuel Conflict", 2020
•Stiefel, "The Growing Security of Implications of Climate Change", 2018.
|
12) |
Toplumsal Cinsiyet |
•Gordon and Lee-Koo, "Addressing the Security Needs of Adolescent Girls in Protracted Crises", 2020
•Parashar, "Gender, Jihad, and Jingoism", 2011.
•Tickner and True, "A Century of International Relations Feminism", 2018.
|
13) |
Küresel Sağlık |
•Ferhani and Rushton, "The International Health Regulations COVID 19 and Bordering Practices", 2020
•Gompert and Libicki, "Post pandemic Cyber Security in a Post digital World", 2021
•Heisbourg, "From Wuhan to the World How the Pandemic Will Reshape Geopolitics", 2020
•Maull, "The Coronavirus Pandemic and the Future of International Order", 2021.
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|