DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3711 | Lojistik Operasyonları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje Ders Tartışma |
Dersin Amacı: | Öğrencilere lojistik operasyonlarında görülen farklı süreçler ve bunların hem stratejik hem de operasyonel seviyelerdeki önemi tanıtılır. Üretim ve hizmet operasyonları arasındaki farklılıklar ve benzerlikler tartışılır. Lojistik kurumlarının operasyonel seviyesinde kullanılan temel yönetim araçları sunulur. Ayrıca öğrencilerden seçtikleri ders konularından birinde bir takım projesi hazırlamaları istenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: - Temel Operasyon Yönetimi terminolojisine aşina olmak ve mal ve hizmet operasyonlarının benzerliklerini ve farklılıklarını açıklamak. - Misyon-Strateji ilişkisini tanımlamak ve operasyon/üretim stratejilerini açıklamak. - Lojistik operasyonlarını tanımlamak. - Farklı lokasyon ve dağıtım modellerini belirlemek ve bunları karşılaştırmak. - Lojistik ve tedarik zinciri ağlarını belirlemek. - Tedarik zincirini ve neden kırbaç etkisinin oluştuğunu tanımlamak. - Kapasiteyi tanımlamak ve farklı kapasite yönetim modellerinin farkında olmak. - Envanter ve envanter yönetim tekniklerinin faydaları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmak. - İsrafı ve yalın üretimi tanımlamak. - Kaliteyi ve farklı kalite yönetim araçlarını tanımlamak. |
Operasyon Yönetimi ve Operasyon Stratejinin açıklaması. Lojistik operasyonlarını tanımak, tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders Programı İncelemesi Ve Beklentiler | |
2) | Operasyon yönetimi ve stratejik rolü | Topic 1 |
3) | Proses tasarımı, operasyon planlama ve kontrolü | Topic 2 |
4) | Kalite yönetimi | Topic 3 |
5) | Malzeme ve envanter yönetimi | Topic 4 |
6) | Operasyonel sürdürülebilirlik ve maliyet yönetimi | Topic 5 |
7) | Tedarikçi seçimi | Topic 6 |
8) | Vize sınavı | |
9) | Proje iş süreçleri | Topic 7 |
10) | Zaman yönetimi | Topic 8 |
11) | Dağıtım süreçleri | Topic 9 |
12) | Öğrenci Sunumları | Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
13) | Öğrenci Sunumları | Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
14) | Öğrenci Sunumları | Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236). 2. Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007. 3. Heizer, J, and B. Render, Operations Management, 10h Ed., Pearson Education, 2011. (ISBN:0-13-607366-2). Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you can not access any material, please contact me. Diğer gerekli okumalar Itslearning aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız lütfen benimle iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Proje | 1 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |