KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5418 | İstanbul Gayrimenkul Pazarı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İstanbul’un yeniden yapılanması ile değişen şehir yapısı ve dolayısı ile değişen gayrimenkul fiyatlarının zaman içindeki ve mekansal olarak dağılımının, bu dağılımı etkileyen sebeplerin ele alınması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Konut, ticari, perakende vb. faklı gayrimenkul yatırımlarının yerseçimi kararları ve fiyatlarını etkileyen faktörlerin ele alınması, Proje fizibilitelerinde etkili olan kriterlerin analizi Istanbul gayrimenkul pazarının değerlendirilmesi |
Büyük gelişme potansiyeline sahip olan İstanbul’un gayrimenkul yatırımları açısından pozisyonunun belirlenmesi, Ekonomik öneminin yanı sıra, kentsel gelişme sürecinde de önemi her geçen gün artan gayrimenkul sektörünün dinamiklerine ilişkin bilgi sağlanması, Sektördeki gelişmelerin ve yeni yatırımların mekansal ve ekonomik etkilerinin belirlenmesi, Farklı tiplerdeki gayrimenkul yatırımlarının kullanım türlerine ve finansal yapılarına ilişkin bilgi sağlanması ve İstanbul örnekleri ile incelenmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstanbul’un genel sosyo-ekonomik yapısı | |
2) | Çok merkezli gelişme – Alt merkezler | |
3) | Çok merkezli gelişme – Alt merkezler | |
4) | Arsa / Arazi yatırımları | |
5) | Konut yatırımları | |
6) | Ticari gayrimenkul yatırımları | |
7) | Arasınav | |
8) | Perakende gayrimenkul yatırımları | |
9) | Turizm yatırımları | |
10) | Rekreasyon projeleri | |
11) | Endüstri tesisleri | |
12) | Kentsel canlandırma | |
13) | 2.Arasınav | |
14) | Genel olarak İstanbul gayrimenkul pazarının aktörleri, dinamikleri, trendler ve eğilimler |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar / lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | İstanbul’da Gayrimenkul Pazarı Prof. Dr. Vedia Dökmeci 2008 Gayrimenkul Finansmanı ve Değerlemesi Dr. Ali Alp Ufuk yılmaz 2000 Economic Analysis for Property and Business Marcus Warren 2000 Real Estate Principles and Practices Gerschwender, A. 1999 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |