Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşlemler Yönetimine Giriş ve Verimlilik |
|
2) |
Küresel Bir Çevrede İşlemler Yönetimi |
|
3) |
Ürün ve Hizmet Tasarımı |
|
4) |
Süreç Stratejisi |
|
5) |
Kapasite ve Kısıtlar Yönetimi |
|
6) |
Yer Seçimi Stratejileri - Temel Yöntemler |
|
7) |
Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Yer Seçimi Stratejileri |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yerleşim Stratejileri - I |
|
10) |
Yerleşim Stratejileri - II ve Kaliteyi Yönetmek |
|
11) |
Yalın İşlemler |
|
12) |
İnsan Kaynakları, İş Tasarımı ve İş Ölçümleme (İş Etüdü) |
|
13) |
Bakım ve Güvenilirlik |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heizer, J., Render, B., Munson, C. (2009). Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 10th Edition, Pearson, Essex, England. ISBN-10: 1-292-15301-6.
|
Diğer Kaynaklar: |
Stevenson, W.J. (2015). Operations Management, 12th Edition, Mc-Graw Hill, New York, USA. ISBN: 978-0-07-802410-8.
Nahmias, S., Lennon Olsen, T. (2015). Production and Operations Analysis, 7th Edition, Waveland Press, Inc, Long Grove, Illinois, USA. ISBN: 1-4786-2306-3. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|