MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5429 | Mimaride Yeniden İşlevlendirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MELTEM VATAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ders içeriğinde belirtilen örnekleri inceleme gezilerine katılım. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kullanım amacını yitirmiş, ancak fiziksel ömrünü tamamlamamış bina ya da bina gruplarının kentsel bellekten silinmeden yeniden yaşama kavuşturulması için, yeni bir işlev kazandırma ya da aynı işlev için çağdaş koşullara uyarlamaya yönelik tasarım ve uygulama sürecinde kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Var olan bina stoğunun çevresel, ekonomik ve kent belleksel değerinin farkında olur. 2.Fiziksel ömrünü yitirmemiş mimari ürünlerin kullanım ömrünü yitirse de yıkılmadan geri kazanılması geretiğini savunur. 3.Yeni kullanımlar için uyarlanacak yapıların mevcut koşullarını saptayabilir. 4.Yeniden işlevlendirilmiş ve kabul görmüş örnekleri analiz ederek farklı tasarım yaklaşımlarını ve nedenlerini ayırdedebilir. 5.Diğer tasarım dersleri ile bütünleştirerek, mevcut yapılar içinde yeni kullanımlar için yeni tasarımlar üretebilir. 6.Yeniden işlevlendirme süreçlerinde yerel ve evrensel değerleri ve yasaları dikkate alır. |
Yeniden işlevlendirmenin sürdürülebilir gelişme için çevresel, sosyal ve ekonomik önemi; Fiziksel, ekonomik ve fonksiyonel eskime; Eski yapılara yeni kullanımlar; Endüstri arkeolojisi; sanat ve sergileme amaçlı programlar için uyarlanan mekanlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Tanışma, Ders içeriği hakkında hakkında bilgilendirme ve Konu hakkında tartışma | |
2) | Binalarda yapı ömrü ve eskime nedenleri | |
3) | Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejiler I | |
4) | Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejileri II | |
5) | Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejileri III | |
6) | Endüstriyel sit alanlarının yeni kullanımlara uyarlanması I | |
7) | Endüstriyel sit alanlarının yeni kullanımlara uyarlanması II | |
8) | Sanatsal amaçlı yeniden işlevlendirme örnekleri I | |
9) | Sanatsal amaçlı yeniden işlevlendirme örnekleri II | |
10) | yeniden işlevlendirme de tasarım etiği | |
11) | Bir örnek yapı inceleme gezisi | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Tekrar ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | I. Eyüce, Ahmet & Eyüce Özen, Design Education for Adaptive -reuse II.Stella M. Casal, The adaptive re-use of buildings: Rememberence or Oblivion |
Diğer Kaynaklar: | Will be given when necessary. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 9 | 3 | 27 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |