Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş;
"Türk Mimarlığı"nın içeriği nasıl tanımlanabilir? Bu kavramı kültürel sınırlandırmalardan nasıl ayrıştırabiliriz? |
|
2) |
Tüm mimarlıklar ve ulusal kimlikleri üzerine tartışma. |
Baydar, Gülsüm. (2004), "The Cultural Burden of Architecture," Journal of Architectural Education, 57: 19–27. |
3) |
Geç Osmanlı döneminin mimari bağlamı: imparatorluğun son yüzyılı ve mimarlıkları. |
|
4) |
Paradigma değişimleri; Türkiye Cumhuriyeti'ne geçiş ve yeni bir mimari dönemin başlangıcı |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 1, Architecture of Revolution, 17-48.
-Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 2, Building for the Modern Nation State, 49-80. |
5) |
Evin mimarlığı - modern bir ev/aile/kent içinde yaşamak |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 3, The Modern House, 81-104. |
6) |
Türkiye'de savaş-sonrası dönem mimarlığı |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 4, Populist Democracy and Post-war Modernism, 105-138. |
7) |
Mimarlık ve kent(leşme) |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 5, Housing in the Metropolis, 140-170. |
8) |
Mimarlık ve devlet |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 6, Architecture under Coups d'État, 171-202. |
9) |
Öğrenci sunumları |
|
10) |
Mimarlık ve postmodernite problemi |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 7, Postmodern Landscapes in Post-Kemalist Turkey, 203-234. |
11) |
Kent/Konut/Plansızlık |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 8, The Illegal City and New Residential Segregation, 235-263. |
12) |
Türk yıldız-mimarlar |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 9, The 'Young Turk Architects' of Globalisation, 264-297. |
13) |
Istanbul meselesi |
Çağlar Keyder, Istanbul: Between the Global and the Local, Boston: Rowman&Littlefield, 1999, pp.1-31. |
14) |
Öğrenci sunumları |
|
15) |
Dönem raporu hazırlığı |
|
16) |
Final raporu teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. |
|
6) |
Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. |
|
9) |
Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |
|