MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5422 | Mimarlık ve Küreselleşme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, 1980’ler sonrasında ve günümüzde özgün bir mimarlık dili sergileyen ‘geç-Modern’ / ‘post-modern’ döneme yakından bakarak belirli temel konuları tartışmaya ve yoruma açmaktır. Ders, ‘Küreselleşme Çağı’nda geç 20. ve 21. yüzyıllara dair mimarlık ve mimarlık düşüncesi alanlarında üretilenleri, mekana ve yapılı çevreye ilişkin anlatım ve algı değişimini, örnekler ve mimarların, sosyolog ve düşünürlerin metinleri üzerinden inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Küresel çağ sanat ve mimarlığına, kentsel çevreye ilişkin ortak göstergelerin tanınması ve tanımlanması II. Mimarlık, sanat ve tasarımda postmodernizme dair özelliklerin tartışılması III. Dönemin mimarlık örneklerinin, yapıtlarının analiz edilmesi, yorumlanması IV. Dönemin mimarlık üretiminde geçerli form, strüktür ve teknolojilerin tanınması V. Mimarlık ve ilintili belirli temaların yorumlanması VI. Yapılı çevrenin, sosyo-kültürel olguların temsili/anlatımı ile ilişkilendirilmesi, algılanması VII. Mimarlığın metinler aracılığıyla incelenmesi VIII. Metin okuma anlama, tartışma becerilerinin geliştirilmesi IX. Ders kapsamındaki belirli bir konuda bilgi toplama, değerlendirme, hazırlama ve sunma yetisinin geliştirilmesi |
Ders, 'Küreselleşme', 'Postmodernizm' ve mimarlığa ilişkin temaların, mimarlık ve sanat disiplinlerinde çoklu anlamların, anlatımcı form ve tekniklerin, küreselleşme çağına ait 'dil'in, mimar, sosyolog ve düşünürlerin metinlerinin okunması ve yorumlanması yoluyla 20. ve 21. yüzyıl mimarlığının, kentlerinin incelenmesi ve algılanması üzerinedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Post-Modern Mimarlık | |
3) | Globalleşme ve Mimarlık | |
4) | Globalleşen Dünya'dan Mimarlık Örnekleri | |
5) | Globalleşen Dünya'dan Mimarlık Örnekleri | |
6) | Globalleşen Dünya'dan Mimarlık Örnekleri | |
7) | Globalleşen Dünya'dan Mimarlık Örnekleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Arasınav değerlendirmesi ve Ödev Konularının Tartışılması | |
10) | Globalleşmenin Gelişmekte olan Ülkelerdeki etkisi | |
11) | Globalleşmenin Gelişmekte olan Ülkelerdeki etkisi | |
12) | Globalleşmenin Türkiye'deki Mimarlık Ortamına Etkileri | |
13) | Globalleşmenin Türkiye'deki Mimarlık Ortamına etkileri | |
14) | Globalleşme ve İstanbul |
Ders Notları / Kitaplar: | Bauman Zygmunt, Küreselleşme, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1999 Benovolo Leonardo, History of Modern Architecture, The MIT Press, 1977 Frampton Kenneth, Modern Architecture, A Critical History, Thames & Hudson, 1994 Jencks Charles, The Language of Modern Architecture, Academy Ed., 1991 Kostof Spiro, A History of Architecture Pearman Hugh, Contemporary World Architecture, Phaidon, 1998 Steele James, Architecture Today Tafuri Manfredo, Dal Co Francesco, Modern Architecture,Vol.1,2, Electra Editrice, Milan, 1976 Trachtenberg M., Hyman I., A History of Architecture from Pre-history to Postmodernism, Abrams Inc., 1986 Zevi Bruno, The Modern Language of Architecture, Da Capo P., New York, 1994 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 288 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 4 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 5 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 4 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 3 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |