MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5420 | Mimari Söylemler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | I.Tarihsel olarak farklı dönem ve bağlamlara ait mimarlık tartışmalarını, içerisinde geliştiği kuramsal ortam üzerinden incelemek, bu tartışmalara dahil olmak ve eleştirel bir tavır geliştirmek. II.Belirli bir tarihsel döneme ve bağlama ait farklı mecralardaki mimari üretimleri incelemek ve bunları değerlendirmek. III. Sınıf içi ve sınıf dışı bireysel ve grup çalışmaları ve sunumlar yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimarlık, kuram, tarih ve eleştiri arasındaki ilişkiye dair güncel ve eleştirel bir kavrayış geliştirebilir. II. Mimarlık kuramındaki metinsel anlatıların çoğulculuğunu ve tarihselliğini anlayabilir ve değerlendirebilir. III. Mimarlık kuramı içerisinde yeni bir sorunsal oluşturabilir ve bunu güncel kavramsal repertuvarı kullanarak tartışabilir. IV. Genel mimarlık kuramı tartışmaları ile Türkiye'nin özgül koşullarındaki mimarlık üretimleri arasında ilişkiler kurabilir ve bu ilişkileri karşılaştırmalı bir perspektifle eleştirebilir. |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Okuma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Uygulama, Örnek Olay İnceleme, Diğerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Güncel mimarlık kuramı içerisinde nasıl bir sorunsal tanımlanabilir üzerine tartışmalar. | |
3) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | |
4) | İlgili metin tartışması. | |
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | |
6) | Film gösterimi, tartışmalar. | |
7) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
8) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
9) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
10) | Bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | |
11) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Dönem değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Selected readings will be given according to the topics. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 291 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |