ARC5437 Mimarlıkta SeçilmişKonularda Arş.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5437 Mimarlıkta Seçilmiş Konularda Araştırma Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERENGÜL SEÇMEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Doç. Dr. GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK
Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok.
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, deniz, nehir, kanal, göl gibi bir su kaynağının kenarında yer alan bir şehrin özelleşmiş bölümleri olan kentsel su kenarlarını incelemektir. Kentsel su kıyılarının teorik ve pratik arka planının araştırılması, endüstri sonrası çağ boyunca kentsel planlama ve tasarım sürecine ilişkin bu dersin öğrenilmesinin önemli bir parçasıdır. Farklı coğrafyalardaki çeşitli su kıyılarını incelemek ve su ile kentsel bağlam arasındaki etkileşimi anlamaya yönelik bir araştırma yöntemi tasarlamak bu derste incelenecek temel konudur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu ders boyunca önerilen üst başlık içinde özelleştirecekleri konuları aşağıda sıralanan maddeler odağında çalışmış olacaklardır:
I. Literatür tarama
II.Analiz etme ve anlama
III.Bibliyografya oluşturma ve arşiv çalışması
IV.Değerlendirme

Dersin İçeriği

Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Tartışma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kentsel Su Kenarlarına Giriş: Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri
2) Kentsel Su Kenarlarına Giriş: Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri
3) Araştırma yöntemleri ve araçları analiz ‘’Kentsel su kenarlarının mekansal kalitesinin değerlendirilmesi: İstanbul örneği’’
4) Konuk konuşmacı
5) Araştırma yöntemleri ve analiz araçları
6) Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş
7) Vize sunumları
8) Vize sunumları
9) İstanbul kıyıları üzerine seminer
10) İstanbul kıyıları üzerine seminer
11) Öğrenci sunumları
12) Öğrenci sunumları
13) Farklı coğrafyalarda kentsel kıyı gelişimi
14) İstanbul kıyılarında ileri planlama ve tasarım çalışmalarının tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: none.
Diğer Kaynaklar: Richard Marshall, Waterfronts in Post-Industrial Cities, 2001, Taylor & Francis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 9 % 10
Sunum 2 % 35
Projeler 14 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Sunum / Seminer 13 39
Proje 6 24
Ödevler 14 42
Küçük Sınavlar 7 24
Ara Juri 1 3
Ara Sınavlar 2 6
Rapor Teslimi 4 12
Final 4 18
Toplam İş Yükü 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir.
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir.
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur.