MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5437 | Mimarlıkta Seçilmiş Konularda Araştırma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERENGÜL SEÇMEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Doç. Dr. GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, deniz, nehir, kanal, göl gibi bir su kaynağının kenarında yer alan bir şehrin özelleşmiş bölümleri olan kentsel su kenarlarını incelemektir. Kentsel su kıyılarının teorik ve pratik arka planının araştırılması, endüstri sonrası çağ boyunca kentsel planlama ve tasarım sürecine ilişkin bu dersin öğrenilmesinin önemli bir parçasıdır. Farklı coğrafyalardaki çeşitli su kıyılarını incelemek ve su ile kentsel bağlam arasındaki etkileşimi anlamaya yönelik bir araştırma yöntemi tasarlamak bu derste incelenecek temel konudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu ders boyunca önerilen üst başlık içinde özelleştirecekleri konuları aşağıda sıralanan maddeler odağında çalışmış olacaklardır: I. Literatür tarama II.Analiz etme ve anlama III.Bibliyografya oluşturma ve arşiv çalışması IV.Değerlendirme |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Tartışma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kentsel Su Kenarlarına Giriş: Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri | |
2) | Kentsel Su Kenarlarına Giriş: Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri | |
3) | Araştırma yöntemleri ve araçları analiz ‘’Kentsel su kenarlarının mekansal kalitesinin değerlendirilmesi: İstanbul örneği’’ | |
4) | Konuk konuşmacı | |
5) | Araştırma yöntemleri ve analiz araçları | |
6) | Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş | |
7) | Vize sunumları | |
8) | Vize sunumları | |
9) | İstanbul kıyıları üzerine seminer | |
10) | İstanbul kıyıları üzerine seminer | |
11) | Öğrenci sunumları | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Farklı coğrafyalarda kentsel kıyı gelişimi | |
14) | İstanbul kıyılarında ileri planlama ve tasarım çalışmalarının tartışılması |
Ders Notları / Kitaplar: | none. |
Diğer Kaynaklar: | Richard Marshall, Waterfronts in Post-Industrial Cities, 2001, Taylor & Francis. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 9 | % 10 |
Sunum | 2 | % 35 |
Projeler | 14 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Sunum / Seminer | 13 | 39 |
Proje | 6 | 24 |
Ödevler | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 7 | 24 |
Ara Juri | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Rapor Teslimi | 4 | 12 |
Final | 4 | 18 |
Toplam İş Yükü | 300 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |