Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Benlik ve öteki kavramı üzerine tartışma; ve modern dünyanın kutupluluklar üzerinden kavramsallaştırılması. |
Edward Said, "Introduction," in Orientalism, New York : Vintage Books, 1994, 1-
30. (BAU Lib: DS 12 .S24) |
3) |
19. yüzyılın gerçek kentsel bağlamında kentsel deneyimin ve bu deneyimin yakın dönem kavramsal repertuarının incelenmesi. |
Judith Walkowitz, "Urban Spectatorship," in Vanessa Schwarts, Jeanne
Przyblyski, (Eds.), The Nineteenth-Century Visual Culture Reader, New York and
London: Routledge, 205-210. (BAU Lib: NX 180 .S6 N56) |
4) |
Dünyanın politik/ekonomik dönüşümü, Avrupa metropollerinin genişlemesi ve bunun dünyanın geri kalanıyla karşıtlığı. |
Eric Hobsbawm, "The Age of Empire," in The Age of Empire 1875-1914, New York: Vintage Books, 1989, 56-83. |
5) |
(Batılı) metropolde yaşayan bireyin deneyimleri. |
Georg Simmel, "The Metropolis and Mental Life," in Gary Bridge and Sophie
Watson, (Eds.) The Blackwell City Reader, , Malden, MA: Blackwell, 2002, 11-19 (BAU Lib: HT 151 .C586) |
5) |
(Batılı) metropolde yaşayan bireyin deneyimleri. |
Georg Simmel, "The Metropolis and Mental Life," in Gary Bridge and Sophie
Watson, (Eds.) The Blackwell City Reader, , Malden, MA: Blackwell, 2002, 11-19 (BAU Lib: HT 151 .C586) |
6) |
Öğrenci sunumları- Final ödevinin ilk aşaması |
|
7) |
Londra |
Eric Hobsbawm, "The Age of Empire," in The Age of Empire 1875-1914, New York: Vintage Books, 1989, 23-62. |
8) |
Istanbul |
Edhem Eldem, "Istanbul: from imperial to peripheralized capital," in Edhem
Eldem, Daniel Goffman, Bruce Masters, (Eds.), The Ottoman City between East and West: Aleppo, Izmir, and Istanbul, Cambridge: Cambridge University Press, 135-206 (BAU Lib: DS 99 .A56 E4319). |
9) |
Paris |
Marshall Berman, "Introduction" and "Baudelaire: Modernism in the Streets,"
in All That is Solid Melts into the Air: The Experience of Modernity, NY: Penguin
Books, 1988, 15-36; 131-172. (BAU Lib: CB 425 .B47) |
10) |
Cezayir |
Zeynep Çelik, Chapter 1, Urban Forms and Colonial Confrontations: Algiers Under French Rule, University of California Press, 1997 |
11) |
Viyana |
Carl E.Schorske, "The Ringstrasse, Its Critics, and the Birth of Urban
Modernism,"pp.166-178, in The Nineteenth-Century Visual Culture Reader, Schwartz and Pryzblyski (eds.), New York and London: Routledge, 2004, 3-14. (BAU Lib: DB 851 .S3). |
12) |
Kahire |
Janet Abu-Lughod, "Tale of Two Cities: The Origins of Modern Cairo,"
Comparative Studies in Society and History, Vol. 7, No. 4 (Jul., 1965), pp. 429-
457 |
13) |
Evrensel Sergiler, yeniden yapılan kentler |
Timothy Mitchell, The World as Exhibition, Comparative Studies in Society and
History, Vol. 31, No. 2. (Apr., 1989), pp. 217-236 |
14) |
Öğrenci sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. |
|
6) |
Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. |
|
9) |
Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |
|