MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5401 | Mimari Tasarım Stüdyosu | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN Doç. Dr. GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arazi gezisi, anket, gözlem, vs. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, farklı lisans programlarından gelen öğrencilerin, lisans eğitimlerinde edindikleri temel mimarlık bilgisi üzerine inşa ederek, mimarlık gibi geniş ve çok yönlü bir disiplin içinde kendi konumlarını belirlemelerine yardımcı olmaktır. Bu yüksek lisans düzeyindeki mimari tasarım stüdyosu, araştırılan konuya ilişkin pratik uygulamaları içeren yapılandırılmış bir çerçeve içinde kapsamlı bir araştırma ve tasarımı bir araya getirir. Stüdyo, öğrencilerin mimarlık alanında farklı ölçekler ve konular üzerinde çalışmasına, çeşitli tasarım ve araştırma yöntemlerini uygulamasına olanak tanır. Ders, çağdaş mimarlık söylemi ve kentsel teoriyle etkileşim kurarak ileri düzeyde eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu stüdyo aracılığıyla öğrenciler, tasarım odaklı araştırma yöntemlerini öğrenip geliştirecek ve karmaşık mimari sorunlara çözüm üretme yetkinliklerini artıracaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Lisans düzeyinde aldığı kuramsal ve kavramsal bilgilerini geliştirir. II. Mimarlık alanında seçtiği bir konudaki araştırma ve yorumlama çalışmasını bireysel olarak yürütebilir III. Alanı ile ilgili bir tasarım problemine eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım önerileri üretebilir. IV. Alanı ile ilgili yürüttüğü çalışmaları sözel, görsel ve yazılı olarak sunabilir. |
Bu ders, tez çalışması yapısında tasarlanmış bir stüdyo süreci olarak yüksek lisans düzeyinde bir projedir. Ders, yoğun bir akademik ve teorik yaklaşımla bir tasarım problemini ele almayı ve bu çerçevede bir çözüm önerisi geliştirilmesini hedefler. Bu projenin amacı, kamusal alanın teorik tanımının ötesine geçerek, İstanbul metropolündeki bir kamusal alana içkin olan karmaşıklık ve çelişkileri, geçici ve/veya kalıcı, heterojen ve/veya homojen özellikleri ortaya koymaktır. Ayrıca, teorik arka plan ve alan araştırmasına dayalı olarak, kamusal alanın ortaya çıkan nitelikleriyle bir diyalog oluşturmayı amaçlayan tasarım stratejileri ve önerileri hazırlanacaktır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, , Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğer dir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Tanışma | |
2) | Kent Hakkı konusunda tartışma Seçilen konu üzerinde görüşme | Okunacak makale David Harvey (2008). "The Right to the City". New Left Review 53. pp. 23–40. İlgi alanındaki çalışılmak istenen konu hakkında ön araştırma |
3) | Arazi tartışması | Araziler gezilmeli, araştırılıp çalışılmalı, dokümantasyon yapılmalı |
4) | Alan ve Kent Hakkı temaları üzerine çalışmalar | Öneri temalar hakkında ilk çalışmalar ve literatür araştırması |
5) | Araştırma Önerisi Tasarımı | Sunum teslimi |
6) | Alan araştırması ve tasarım fikirleri | Araştırma önerisi özet teslimi 150-200 kelime |
7) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | |
8) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | |
9) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | |
10) | Ön Jüri | Juri için sunum hazırlığı |
11) | Tasarım çözümlerinin geliştirilmesi | |
12) | Tasarım çözümlerinin gelşmesi | |
13) | Proje final jürisi | Teslim |
14) | Son Ders Günü / Proje makalesin değerlendirmeleri | Teslim |
15) | Son Teslim/ Akademik Takvimdeki final haftasında gerçekleştirilecektir. Portföy, "Proje Raporu" ve "Proje"den oluşmaktadır. PROJE RAPORU: Yaklaşık 2500 kelimelik proje raporunun akademik bir değere sahip olması beklenmektedir. Gerekli durumlarda alıntılar ve kaynaklar düzenli bir formatta belirtilmelidir. Konuyla ilgili bir arka plan çalışması Proje tanımı ve önerisi: Mimari veya mimari olmayan bir sorunun teorik ve pratik temeline dayanarak mimari açıdan formüle edilmiş bir soru ve bu soruya yönelik bir öneri veya yanıt. Proje programı ve arazi çalışmaları. PROJE/ÖNERİ: Proje portföyü PDF formatında teslim edilecektir. | Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Related course notes and bibliography will be organized for each student during the studio discussions. |
Diğer Kaynaklar: | .. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Juri | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Arazi Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ara Juri | 1 | 20 | 20 |
Juri | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | 4 |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | 4 |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 3 |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |