ARC5401 Mimari Tasarım StüdyosuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5401 Mimari Tasarım Stüdyosu Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Doç. Dr. GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arazi gezisi, anket, gözlem, vs.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, farklı lisans programlarından gelen öğrencilerin, lisans eğitimlerinde edindikleri temel mimarlık bilgisi üzerine inşa ederek, mimarlık gibi geniş ve çok yönlü bir disiplin içinde kendi konumlarını belirlemelerine yardımcı olmaktır.
Bu yüksek lisans düzeyindeki mimari tasarım stüdyosu, araştırılan konuya ilişkin pratik uygulamaları içeren yapılandırılmış bir çerçeve içinde kapsamlı bir araştırma ve tasarımı bir araya getirir. Stüdyo, öğrencilerin mimarlık alanında farklı ölçekler ve konular üzerinde çalışmasına, çeşitli tasarım ve araştırma yöntemlerini uygulamasına olanak tanır. Ders, çağdaş mimarlık söylemi ve kentsel teoriyle etkileşim kurarak ileri düzeyde eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu stüdyo aracılığıyla öğrenciler, tasarım odaklı araştırma yöntemlerini öğrenip geliştirecek ve karmaşık mimari sorunlara çözüm üretme yetkinliklerini artıracaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Lisans düzeyinde aldığı kuramsal ve kavramsal bilgilerini geliştirir.
II. Mimarlık alanında seçtiği bir konudaki araştırma ve yorumlama çalışmasını bireysel olarak yürütebilir
III. Alanı ile ilgili bir tasarım problemine eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım önerileri üretebilir.
IV. Alanı ile ilgili yürüttüğü çalışmaları sözel, görsel ve yazılı olarak sunabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, tez çalışması yapısında tasarlanmış bir stüdyo süreci olarak yüksek lisans düzeyinde bir projedir. Ders, yoğun bir akademik ve teorik yaklaşımla bir tasarım problemini ele almayı ve bu çerçevede bir çözüm önerisi geliştirilmesini hedefler.

Bu projenin amacı, kamusal alanın teorik tanımının ötesine geçerek, İstanbul metropolündeki bir kamusal alana içkin olan karmaşıklık ve çelişkileri, geçici ve/veya kalıcı, heterojen ve/veya homojen özellikleri ortaya koymaktır. Ayrıca, teorik arka plan ve alan araştırmasına dayalı olarak, kamusal alanın ortaya çıkan nitelikleriyle bir diyalog oluşturmayı amaçlayan tasarım stratejileri ve önerileri hazırlanacaktır.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, , Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğer dir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Tanışma
2) Kent Hakkı konusunda tartışma Seçilen konu üzerinde görüşme Okunacak makale David Harvey (2008). "The Right to the City". New Left Review 53. pp. 23–40. İlgi alanındaki çalışılmak istenen konu hakkında ön araştırma
3) Arazi tartışması Araziler gezilmeli, araştırılıp çalışılmalı, dokümantasyon yapılmalı
4) Alan ve Kent Hakkı temaları üzerine çalışmalar Öneri temalar hakkında ilk çalışmalar ve literatür araştırması
5) Araştırma Önerisi Tasarımı Sunum teslimi
6) Alan araştırması ve tasarım fikirleri Araştırma önerisi özet teslimi 150-200 kelime
7) Tasarım çözümleri üzerine görüşme
8) Tasarım çözümleri üzerine görüşme
9) Tasarım çözümleri üzerine görüşme
10) Ön Jüri Juri için sunum hazırlığı
11) Tasarım çözümlerinin geliştirilmesi
12) Tasarım çözümlerinin gelşmesi
13) Proje final jürisi Teslim
14) Son Ders Günü / Proje makalesin değerlendirmeleri Teslim
15) Son Teslim/ Akademik Takvimdeki final haftasında gerçekleştirilecektir. Portföy, "Proje Raporu" ve "Proje"den oluşmaktadır. PROJE RAPORU: Yaklaşık 2500 kelimelik proje raporunun akademik bir değere sahip olması beklenmektedir. Gerekli durumlarda alıntılar ve kaynaklar düzenli bir formatta belirtilmelidir. Konuyla ilgili bir arka plan çalışması Proje tanımı ve önerisi: Mimari veya mimari olmayan bir sorunun teorik ve pratik temeline dayanarak mimari açıdan formüle edilmiş bir soru ve bu soruya yönelik bir öneri veya yanıt. Proje programı ve arazi çalışmaları. PROJE/ÖNERİ: Proje portföyü PDF formatında teslim edilecektir. Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Related course notes and bibliography will be organized for each student during the studio discussions.
Diğer Kaynaklar: ..

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Juri 1 % 20
Final 1 % 40
Juri 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 11 3 33
Arazi Çalışması 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Juri 1 20 20
Juri 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. 4
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. 3
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. 3
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. 4
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. 4
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. 3
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. 4
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. 3
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. 4