Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve Giriş |
|
2) |
Gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropoliten alanlardaki ulaşım krizi |
|
3) |
Ulaşımın şehirleri ve yaşanabilirliğini etkilemesi, Kentsel ulaşım politikalarındaki ikilem |
|
4) |
Kent-ulaşım ilişkisi, Kentsel ulaşım türlerindeki çapraşıklık |
|
5) |
Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları |
|
6) |
Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Kentsel ulaşımda yaygın olan yanlış kanılar |
|
9) |
Kentsel ulaşımda yaygın olan yanlış kanılar |
|
10) |
Yaşanabilir şehirler için ulaşım politikaları, Dengeli ulaşımın planlanması ve uygulanması için temel prensipler |
|
11) |
Yaşanabilir şehirler için ulaşım politikaları, Dengeli ulaşımın planlanması ve uygulanması için temel prensipler |
|
12) |
Şehir planlamasında ulaşım, Özel araç için optimal rolü bulmak, Toplu taşımanın rolünün arttırılması |
|
13) |
Gelecekte şehir-ulaşım ilişkisi |
|
14) |
Yıl sonu tekrarı ve öğrenci sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. |
4 |
2) |
Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. |
4 |
3) |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. |
4 |
4) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. |
|
5) |
Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. |
|
6) |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. |
|
7) |
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. |
|
8) |
Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. |
|
9) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
|
10) |
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. |
|
11) |
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. |
|
12) |
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |
|