KSU5413 GelişmişÜlkelerdeUlaşt.Pol.veSonuçlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5413 Gelişmiş Ülkelerde Ulaştırma Politikaları ve Sonuçları Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Genel bir planlama yaklaşımı ile gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropolitan alanlara ait ulaşım problemleri ve bunların çözümü için geliştirilen metodolojik yaklaşımların ve ulaşım politikalarının öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- farklı ulaştırma politikalarını benimsemiş ülkelerdeki kentsel problemlerin boyutlarını, bugünkü durumu ve benzer gelişmişliğe sahip ülkelerin farklı politikalara yönelişleri hakkında bilgi sahibi olarak

- ülkemiz kentlerinde en optimal çözümün ne olacağını kavramaları,

Dersin İçeriği

Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları (şartların, eğilimlerin ve yaklaşımların karşılaştırılması), Gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropolitan alanlardaki ulaşım krizi, Ulaşımın şehirleri ve yaşanabilirliğini etkilemesi, Kentsel ulaşım politikalarındaki ikilem, Kent-ulaşım ilişkisi ve Kentsel ulaşım türlerindeki çapraşıklık.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve Giriş
2) Gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropoliten alanlardaki ulaşım krizi
3) Ulaşımın şehirleri ve yaşanabilirliğini etkilemesi, Kentsel ulaşım politikalarındaki ikilem
4) Kent-ulaşım ilişkisi, Kentsel ulaşım türlerindeki çapraşıklık
5) Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları
6) Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları
7) Ara sınav
8) Kentsel ulaşımda yaygın olan yanlış kanılar
9) Kentsel ulaşımda yaygın olan yanlış kanılar
10) Yaşanabilir şehirler için ulaşım politikaları, Dengeli ulaşımın planlanması ve uygulanması için temel prensipler
11) Yaşanabilir şehirler için ulaşım politikaları, Dengeli ulaşımın planlanması ve uygulanması için temel prensipler
12) Şehir planlamasında ulaşım, Özel araç için optimal rolü bulmak, Toplu taşımanın rolünün arttırılması
13) Gelecekte şehir-ulaşım ilişkisi
14) Yıl sonu tekrarı ve öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste verilen notlar/lecture notes
Diğer Kaynaklar: Transportation for Livable Cities. Center for Urban Policy Research. Rutgers, The State University of New Jersey, New Brunswick, New Jersey. 1999.

Transportation Engineering: Planning & Design. 3rd edition. John Wiley & Sons.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 4
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 4
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.