KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5332 | Kentsel Dönüşüm ve Gayrimenkul Sektörü İlişkisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Gerek kentsel dönüşüm kavramının, gerekse gayrimenkul sektörünün kesişme noktası olan planlamanın, her iki kavram ile ilişkilerinin ve etkilerinin, hedefler/aktörler açısından değerlendirilmesi, kavramların fiziksel, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerinin belirlenmesi, kentsel politikalar ve yasal düzenlemeler çerçevesinde tartışılması, planlama çatısı altında genel değerlendirmenin yapılması dersin ana amacını oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gerçekleşen ya da planlanan kentsel dönüşüm projelerinde seçilen modellerinin incelenmesi Kavramların sosyal, ekonomik, çevresel ve yapısal etkilerinin incelenmesi Plan kararlarının, kentsel dönüşüm projeleri ve gayrimenkul yatırımları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi |
Kentsel dönüşüm kavramının incelenmesi.Gayrimenkul yatırımlarının yerseçimleri, aktörleri, kentsel mekan organizasyonundaki etkilerinin irdelenmesi. Gayrimenkul sektörünün kentsel dönüşüm projeleri ile ilişkisi (aktörler, hedefler, stratejiler). Planlama kararları ve uygulamaları çerçevesinde, kentsel dönüşüm ve gayrimenkul sektörünce yapılan yatırımların beraber incelenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kentsel dönüşüm | |
2) | Kentsel dönüşüm | |
3) | Kentsel dönüşüm | |
4) | Gayrimenkul sektörü | |
5) | Kentsel dönüşüm ve gayrimenkul sektörü / Hedefler ve Aktörler | |
6) | Tartışma / Dönem projesi | |
7) | Tartışma / Dönem projesi | |
8) | Kentsel dönüşüm ve gayrimenkul sektörü / Yapısal ve ekonomik etkiler | |
9) | Kentsel dönüşüm ve gayrimenkul sektörü / Sosyal ve çevresel etkiler | |
10) | Kentsel dönüşüm ve gayrimenkul sektörü / Kentsel fonksiyonlar | |
11) | Kentsel dönüşüm ve gayrimenkul sektörü / Kentsel fonksiyonlar | |
12) | Hukuksal yapı | |
13) | Planlama ilişkileri | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar / lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Holcomb, H.B. ve Beauregard, R.A., (1981), Revitalizing Cities, 2nd ed., Commercial Printing, Pennsylvania. Dökmeci, V., Dülgeroğlu, Y. ve Berköz, L. (1993), İstanbul Şehir Merkezi Transformasyonu ve Büro Binaları, LiteratürYayınları, İstanbul. Bentley, Ian (1999), Urban Transformations: power, people and urban design, London, Routledge. Miles, Mike, E (2000), Real Estate Development Principles and Process, Washington, D.C, Urban Land Institute. Thorns, D. (2004), Kentlerin Dönüşümü, CSA Global Yayın Ajansı, İstanbul. Schmitz, A. vd. (2004), Residential Development Handbook, Urban Land Institute Handbook Series, Washington, D.C. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |