KSU5326 YaşanabilirKentl.Ulaş.Sis.İşlet.veYönet.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5326 Yaşanabilir Kentlerde Ulaş. Sis. İşlet. ve Yönet. Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Yaşanabilir kentler için tasarlanacak Ulaştırma sisteminde işletmecilik bileşenleri, yöntemleri ve tasarım esaslarının öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kentsel ulaştırma işletmelerini gerçekçi olarak analiz edip, sistemi işletmecilik yönünden verimli bir şekilde tasarlayabilme bilgi ve becerisi.

Dersin İçeriği

Ulaştırmada işletmenin yeri ve önemi, Kent ve ulaştırma ilişkisi, Kentsel ulaştırmadaki yaygın yanlışlıklar, Yaşanabilir kentler için ulaştırma politikaları, Temel işletmecilik bileşenleri, Performans kavramı ve bileşenleri (servis düzeyi, kaynak tüketimi), Talep, performans, kapasite ve kaynak tüketimi ilişkileri, Ulaşım ağı tipleri ve karakteristikleri, Ulaşım türleri ve işletmecilik şekilleri, Taşıt rotasyonu ve rotaların belirlenmesi, Zaman çizelgeleri, Taşıt ve personel çizelgeleri, Taşıt filosunun boyutlandırılması, Talep-sunu dengesi ve ücret stratejileri, Toplu taşıma ağlarında aktarma problemi, duraklar ve terminaller.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ulaştırmada işletmenin yeri ve önemi, temel işletmecilik bileşenleri
2) Kent ve ulaştırma ilişkisi
3) Kent ve ulaştırma ilişkisi
4) Kentsel ulaştırmadaki yaygın yanlışlıklar
5) Kentsel ulaştırmadaki yaygın yanlışlıklar
6) Yaşanabilir kentler için ulaştırma politikaları
7) Yaşanabilir kentler için ulaştırma politikaları, çözümlerin uygulanması
8) Arasınav
9) Talep, performans kavramı (servis düzeyi, kaynak tüketimi), kapasite ve kaynak tüketimi ilişkileri
10) Ulaşım ağı tipleri ve karakteristikleri, Ulaşım türleri ve işletmecilik şekilleri
11) Ulaşım türleri ve işletmecilik şekilleri, Taşıt rotasyonu ve rotaların belirlenmesi,
12) Zaman çizelgeleri, Taşıt ve personel çizelgeleri, Taşıt filosunun boyutlandırılması,
13) Taşıt filosunun boyutlandırılması,
14) Yıliçi Ödevlerin Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste Verilen Notlar / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Transportation Planning Handbook John D. Edwards 1992 0935403337

Urban Transit: Operations, Planning, and Economics Vukan R. Vuchic 2005 0-471-63265-1

Urban Public Transportation Systems and Technology, and Economics Vukan R. Vuchic 1981 0-13-939496-6

Transportation for Livable Cities Vukan R. Vuchic 2005 0-88285-161-6

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 4
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 4
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.