Ulaştırmada işletmenin yeri ve önemi, Kent ve ulaştırma ilişkisi, Kentsel ulaştırmadaki yaygın yanlışlıklar, Yaşanabilir kentler için ulaştırma politikaları, Temel işletmecilik bileşenleri, Performans kavramı ve bileşenleri (servis düzeyi, kaynak tüketimi), Talep, performans, kapasite ve kaynak tüketimi ilişkileri, Ulaşım ağı tipleri ve karakteristikleri, Ulaşım türleri ve işletmecilik şekilleri, Taşıt rotasyonu ve rotaların belirlenmesi, Zaman çizelgeleri, Taşıt ve personel çizelgeleri, Taşıt filosunun boyutlandırılması, Talep-sunu dengesi ve ücret stratejileri, Toplu taşıma ağlarında aktarma problemi, duraklar ve terminaller. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ulaştırmada işletmenin yeri ve önemi, temel işletmecilik bileşenleri |
|
2) |
Kent ve ulaştırma ilişkisi |
|
3) |
Kent ve ulaştırma ilişkisi |
|
4) |
Kentsel ulaştırmadaki yaygın yanlışlıklar |
|
5) |
Kentsel ulaştırmadaki yaygın yanlışlıklar |
|
6) |
Yaşanabilir kentler için ulaştırma politikaları |
|
7) |
Yaşanabilir kentler için ulaştırma politikaları, çözümlerin uygulanması |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Talep, performans kavramı (servis düzeyi, kaynak tüketimi), kapasite ve kaynak tüketimi ilişkileri |
|
10) |
Ulaşım ağı tipleri ve karakteristikleri, Ulaşım türleri ve işletmecilik şekilleri |
|
11) |
Ulaşım türleri ve işletmecilik şekilleri, Taşıt rotasyonu ve rotaların belirlenmesi, |
|
12) |
Zaman çizelgeleri, Taşıt ve personel çizelgeleri, Taşıt filosunun boyutlandırılması,
|
|
13) |
Taşıt filosunun boyutlandırılması, |
|
14) |
Yıliçi Ödevlerin Sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. |
4 |
2) |
Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. |
4 |
3) |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. |
4 |
4) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. |
|
5) |
Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. |
|
6) |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. |
|
7) |
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. |
|
8) |
Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. |
|
9) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
|
10) |
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. |
|
11) |
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. |
|
12) |
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |
|