ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5311 | Atık Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, entegre bir mantıkla katı atık yönetiminin öğretilmesidir. Katı atık tanımı, kaynaklar, geridönüşüm, yeniden kullanım, atık azaltımı, toplama, birikme ve prosesin sorgulanması dersin hedefidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci aşağıdaki konularda bilgi sahibi olacaktır: I. Atık tanımı II. Katı atığın tanımlanması ve özellikleri III. Evsel katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri IV. Katı atıkların içerisinde bulunan tehlikeli atıkların kaynakları, tipleri ve kompozisyonlarının ilişkilendirilmesi V. Katı Atık Yönetimi kavramının tanımlanması VI. Atık prosesi, dağılımı ve kaynak prosesinin açıklanması VII. Atık transferi ve taşınmasının sınıflandırılması VIII. Atık imha stratejilerinin değerlendirilmesi, yasalar dahilinde uygun toplama ve imha sistemlerinin değerlendirilmesi IX. Katı atıktan enerji ediniminin araştırılması X. Katı Atık Yönetimi düzenlemelerinin amaç ve hedeflerinin araştırılması |
Katı atık kaynakları ve içerikleri, geri dönüşüm, tekrar kullanım, atıkların azaltılması. Entegre atıkı yönetimi, Atıkların toplanması, biriktirilmesi ve işlenmesi. Tıbbi atıkların yönetimi, tehlikeli atık yönetimi, arıtma ve uzaklaştırma yöntemleri. Atık suların geri kazanılması, yeniden kullanımı, kentsel, sanayi ve tarımsal yeniden kullanım, tekrar kullanım sistemlerinin finansmanı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Katı atık tanımı | |
2) | Katı atıkların sınıflandırılması | |
3) | Kentsel katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | |
4) | Katı atıklarda bulunan tehlikeli atıkların kaynakları, tipleri ve kompozisyonu | |
5) | Atık Yönetimine Giriş | |
6) | Atık Üretiminin Minimizasyonu | |
7) | Proses, tasnif, depolama ve kaynaklarda proses | |
8) | Arasınav | |
9) | Katı atıkların toplanması | |
10) | Atık transferi ve taşıma türleri | |
11) | Transfer istasyonları | |
12) | Katı atıkların imhası | |
13) | Fiziksel, kimyasal, biyolojik yöntemlerle, katı atıklardan enerji üretimi | |
14) | Atık yönetimi mevzuatı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes, Prof. Dr. Mehmet Borat Integrated Solid Waste Management: Engineering Principles and Management Issues. Tchobanoglous G., Theisen H., Vigil S.A. McGraw-Hill International Editions. ISBN: 0-07-063237-5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |