ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE6150 | Deney Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mühendislik çalışmalarında en çok kullanılan deneyleri tanıtmak; bunların oluşturulması, uygulanması ve geçerliliği için gereken fikir, prensip ve varsayımları tartışmak ve çıkan sonuçları analiz etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sabit ve rassal faktörler arasındaki farkı tanımlar. II. Tam rassal tasarım ve rassal bloklar arasındaki farkı tanır. III. Faktöriyel tasarım yöntemini kullanarak bir çok faktör içeren deneyleri tasarlar ve yürütür. IV. Deneylerden çıkan veriyi analiz etmek için ANOVA'yı kullanır. V. Ana etki ve ortak etkileşimleri analiz eder ve yorumlar. VI. Rassal bütün blok tasarımı içeren deneyleri tasarlar ve yürütür. VII. Kesirli faktöriyel tasarımları içeren deneyler tasarlar ve yürütür. VIII. Artık analizi ile modelin uygunlğunu değerlendirir. IX. Güç analizi uygular ve bir tasarım için gereken örneklem büyüklüğünü hesaplar. |
Randomizasyon, replikasyon, bloklama, transformasyon, sabit ve rastgele etkili modeller, tek faktor deneyleri (analysis of variance), Latin squares, faktöriyel tasarım, kısmi faktöriyel tasarım. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deney tasarımına giriş | |
2) | Temel istatistiksel yöntemler | |
3) | Temel istatistiksel yöntemler | |
4) | Varyans analizi | |
6) | Varyans analizi | |
7) | Rassal blok tasarımı | |
8) | Rassal blok tasarımı | |
9) | Ara sınav | |
10) | Faktöriyel deneyler | |
11) | Faktöriyel deneyler | |
12) | İki-seviyeli kesirli faktöriyel tasarım | |
13) | İki-seviyeli kesirli faktöriyel tasarım | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Douglas C. Montgomery, 2012. Design and Analysis of Experiments, John Wiley & Sons, 8th Edition |
Diğer Kaynaklar: | N.A. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 |
Proje | 4 | 40 |
Ödevler | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç odaklılık ve analitik düşünce | 1 |
2) | yönetimsel düşünce ve teknik altyapı | 3 |
3) | Yöneylem araştırması metodları hakkında teorik bilgi sahibi olma. | |
4) | Yöneylem araştırmasının uygulamaları hakkında farkındalık | |
5) | Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | 4 |
6) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek | 5 |
7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
8) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
9) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | 1 |
10) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
13) | Yönetimsel problemleri çözerken ekonomik, sosyal ve çevresel faktörleri gözönüne alabilme |