ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5510 | İnovasyon ve Yaratıcılık Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLAR SİVRİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yaratıcılık ve yenilik, bir organizasyonun bugünün rekabetçi pazarda hayatta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu ders, öğrencilerin yenilik ve yaratıcılığın çalışma ortamlarında nasıl gercekleştirilebileceği ve yönetilebileceği konusunda bilgilenmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler yenilik ve yaratıcılığın teorik kavramlarını yanında, işyerlerinde yaratıcılık ve yeniliği teşvik etmek amacıyla kullanılan pratik uygulamaları öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yenilik ve yaratıcılık yönetimi modelleri, konuları ve zorlukları hakkında görüş elde edecek, 2. Sanayi şirketleri ve organizasyonlarında inovasyon süreçlerinin ve yöntemlerinin nasıl uygulanacağı, kullanılacağı ve yönetilebileceğini tanımlayabilecek, 3. Yenilik süreçlerinin ve yöntemlerinin toplumsal bir sistemde nasıl benimsenip yaygınlaştırılacağını açıklayabilecekler, 4. Girişimcilik ve girişimcilikte karar verme konulalarına dair bir vizyon geliştirebilecek, 5. Ar&Ge projelerinin yönetilmesini sağlayabileceklerdir. |
Yenilikçilik ve Yaratıcılığa Giriş Yenilikçilik ve Yaratıcılığı Anlamak Stratejik Odak - Yön Belirleme Pazarın Benimsenmesi ve Teknoloji Dağılımı Yeni Ürün Geliştirme Yapısı İşlemler ve Strateji İnovasyonu İnsanları Seviyelendirme - Kültür ve Yapı Yapısal Geliştirme Sürecinde Yenilikçiliği Yürütme AR&GE Projelerini Yönetme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenilikçilik ve Yaratıcılığa Giriş | |
2) | Yenilikçilik ve Yaratıcılığı Anlamak | |
3) | Stratejik Odak - Yön Belirleme | |
4) | Pazarın Benimsenmesi ve Teknoloji Dağılımı | |
5) | Yeni Ürün Geliştirme İçin Yapı Oluşturma | |
6) | Konuk Konuşmacı | |
7) | İşlemler ve Süreç İnovasyonu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İşbirliği - Kültür ve Yapı | |
10) | Girişimcilik / İnovasyon Reaksiyonu - Sunumlar | |
11) | Yapısal Geliştirme Sürecinde Yenilikçiliği Yürütme | |
12) | AR&GE Projelerinin Yürütülmesi | |
13) | Dönem Projesi Sunumları | |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahmed and Stepherd (2011), Innovation Management: Context, Strategies, Systems and Processes, 1th Edition, Pearson Trott, P. (2013) Innovation Management & New product development 5ed., Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Burgelman, R.A., Christensen, C.M., Wheelwright, S.C. 2009. Strategic management of technology and innovation. McGraw-Hill Irwin, Boston. Schilling M.A., 2013. Strategic management of technological innovation (4th ed.). McGraw-Hill: New York, NY. Tidd, J., Bessant, J.R. 2014. Strategic innovation management. Wiley, Hoboken |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 294 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç odaklılık ve analitik düşünce | |
2) | yönetimsel düşünce ve teknik altyapı | |
3) | Yöneylem araştırması metodları hakkında teorik bilgi sahibi olma. | |
4) | Yöneylem araştırmasının uygulamaları hakkında farkındalık | |
5) | Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
6) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek | |
7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
8) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
9) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
10) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
13) | Yönetimsel problemleri çözerken ekonomik, sosyal ve çevresel faktörleri gözönüne alabilme |