ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5128 | Yöneticiler için Finansal Okuyazarlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N/A |
Dersin Amacı: | N/A |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; N/A |
N/A |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | Keown Chapter 1 Horngren Chapter 1 |
2) | Cash flow and financial planning | Keown Chapter 2 |
3) | Debit Credit Analysis | N/A |
4) | Financial Statement Analysis | Keown Chapter 3 |
5) | Accounting Cycle | Horngren Chapter 3 |
6) | 1st Mid Term & Solving The Mid Term in class | N/A |
7) | Time Value of money | Keown Chapter 5 |
8) | Risk and Return | Keown Chapter 6 |
9) | Capital Budgeting Techniques | Keown Chapter 11 |
10) | Capital Budgeting Cash Flows and cost of Capital | Keown Chapter 9&10 |
11) | 2nd Mid Term & Solving The Mid Term in class | N/A |
12) | Sales Accounting and Accruals | Horngren Chapter 4 &5 |
13) | Inventory Accounting | Horngren Chapter 6 |
14) | Long Lived Assets | Horngren Chapter 7 |
Ders Notları / Kitaplar: | Keown etal., Foundations of Finance 8th ed., Pearson, 2014 Horngren Financial Accounting 2014 Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Block and Hirth, Foundations of Financial Management, McGraw Hill, 2011 Gitman L., Principles of Managerial Finance, Pearson, 2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç odaklılık ve analitik düşünce | |
2) | yönetimsel düşünce ve teknik altyapı | |
3) | Yöneylem araştırması metodları hakkında teorik bilgi sahibi olma. | |
4) | Yöneylem araştırmasının uygulamaları hakkında farkındalık | |
5) | Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
6) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek | |
7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
8) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
9) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
10) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
13) | Yönetimsel problemleri çözerken ekonomik, sosyal ve çevresel faktörleri gözönüne alabilme |