ARC5888-2 Yüksek Lisans TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5888-2 Yüksek Lisans Tezi Bahar 0 0 0 30
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Technical Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: ARC5888-1 - Master Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
Prof. Dr. MELTEM VATAN
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Öğrencilerin bireysel çalışma alanlarına göre Coursera platformundan ilgili dersler önerilebilir.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Mimarlık Disiplini içinde öğrencilerin yetkinliklerini daha da geliştirmelerine ve araştırma problemlerine bağımsız bir şekilde çözüm üretme becerilerini artırmalarına yardımcı olmaktır. Tez-II, öğrencileri mimarlık disiplini içerisinde belirli bir konu üzerinde bağımsız bir şekilde, bilimsel ve yöntemsel bir yaklaşımla araştırma yapmaları konusunda yönlendirir. Tez çalışması sürecinde öğrenciler, odaklanmış bir temayı bilimsel titizlik, derinlik ve hassasiyetle ele alma becerisi kazanırlar. Ders ayrıca, araştırma sürecinin farklı aşamaları hakkında bilgi sağlayarak, araştırma sorusu, teorik perspektif, araştırma tasarımı ve yöntem seçimi arasındaki ilişkiyi anlamalarını geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mimarlık veya ilgili disiplinlerde ileri düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak planlayabilir ve yürütebilir.
II. Mimarlık ve ilgili disiplinlerde uzmanlık düzeyinde araştırmalarda yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve bilgi üretebilir.
III. Alanla ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak yenilikçi ve uygulanabilir çözümler üretebilir.
IV. Araştırma veya tasarım çalışmalarının sonuçlarını yazılı, sözlü veya görsel medya araçlarıyla etkili bir şekilde sunabilir.
V. Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir ve sürekli mesleki gelişimini sürdürebilir.
VI. Mimarlık disiplininin toplumsal sorumlulukları, yasal düzenlemeleri, etik ilkeleri ve estetik değerleri konusunda bilinçli bir şekilde hareket eder.

Dersin İçeriği

Seçilen araştırma alanı kapsamında açıkça tanımlanmış bir tez önerisini içeren, araştırma, analiz ve sentez yoluyla elde edilen bulgularla desteklenen bir tez kitabının hazırlanması ve sunulması. Tez-II, üniversite tarafından belirlenen format ve teslim kurallarına uygun olarak hazırlanan tez kitabının bir akademik jüriye sunulması ve savunulması ile tamamlanır. Tartışma, Gözlem, anket, röportaj, ölçüm vs. öğretim yöntemleri içinde yer alır.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: , Bireysel Çalışma, Deney, Gezi, Gözlem, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğer dir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez-I Sürecinin Gözden Geçirilmesi ve Geri Bildirimler Tez-I sürecinde alınan geri bildirimlerin gözden geçirilmesi ve geliştirilmesi gereken alanların belirlenmesi.
2) Araştırma Sorusu ve Hedeflerin Netleştirilmesi Tez-I geri bildirimlerine dayanarak araştırma sorusu ve hedeflerin güncellenmesi ve netleştirilmesi.
3) Literatür Taramasının Derinleştirilmesi Literatür taramasının genişletilmesi, yeni kaynakların eklenmesi ve belirlenen boşlukların doldurulması.
4) Araştırma Metodolojisinin Geliştirilmesi Veri toplama yöntemlerinin tamamlanması ve araştırma yaklaşımının netleştirilmesi.
5) Veri Toplama Aşaması I Veri toplama yöntemlerinin uygulanmasına başlanması ve ilerlemenin belgelenmesi.
6) Veri Toplama Aşaması II Veri toplama sürecine devam edilmesi ve verilerin ön analiz için düzenlenmesi.
7) Veri Analizi: İlk Bulgular Toplanan verilerin ön analizi yapılarak temel bulguların belgelenmesi.
8) Tez Yapısının Geliştirilmesi Araştırma hedeflerine uygun şekilde tez yapısının geliştirilmesi ve organize edilmesi.
9) Tez Yapısının Geliştirilmesi Araştırma hedeflerine uygun şekilde tez yapısının geliştirilmesi ve organize edilmesi.
10) Bulgular Bölümünün Yazılması Bulgular bölümünün taslağının oluşturulması ve bulguların uygun görsellerle desteklenmesi.
11) Tartışma Bölümünün Yazılması Tartışma bölümünün yazılması ve bulguların literatürle karşılaştırılması.
12) Tezin Tam Taslağının Gözden Geçirilmesi. Format kontrolü için hazırlık. Tüm bölümlerin bir araya getirilerek düzenli bir tez taslağı oluşturulması ve fakülte formatına uygun hale getirilmesi.
13) Son Revizyonlar ve Teslimat Hazırlıkları Tezde son revizyonların tamamlanması ve jüriye teslim için hazırlanması.
14) Deneme Savunması Jüri öncesi deneme sunumu yapılması ve geri bildirimlerin entegre edilmesi.
15) Final Tezi Sunumu ve Savunması Akademik tez jürisi önünde tezin savunulması ve sorulara/geri bildirimlere yanıt verilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: GROAT, L. N.; WANG., D. Architectural research methods/ Linda N. Groat ; David Wang. [s. l.]: John Wiley & Sons, Inc., 2013. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=8cde9663-0954-3c84-bc90-6c3f9ae8561f.
T.M. DE JONG; D.J.M. VAN DER VOORDT. Ways to Study and Research Urban, Architectural and Technical Design. Delft, The Netherlands: IOS Press, 2002. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=8a3bcdd3-89f5-3ecc-8f69-53493afc67bb.
MICHAEL BIGGS. Doctorateness. [s. l.], 2017. DOI 10.4324/9781315526652-1. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=3ce3a66e-03b0-3293-bca8-702bb4c8a714.
CHEN, H. AND BAPTISTA NUNES, M. Overview and Selection of Research Methodology and Methods. Singapore: Springer Nature Singapore, 2023. doi:10.1007/978-981-99-1486-9_3.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 80
Rapor Teslimi 2 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 60 720
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 750

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. 5
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. 5
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. 5
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. 5
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. 5
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. 5
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. 5
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. 5
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. 5