MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Restricted Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ Prof. Dr. MELTEM VATAN Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Gözlem, anket, röportaj, ölçüm vs. |
Dersin Amacı: | Yüksek Lisans tez çalışması iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısmın amacı, öğrencinin katıldığı program kapsamında, ilgi duyduğu ve Program Koordinatörü ile danışmanının da onayını alarak seçtiği bir konuda, bir tez önerisi yapması, tez konusunun gerektirdiği bir araştırmayı yürütmesi, bilimsel düşünme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi ve bulgularını bir rapor halinde sunması için gerekli becerileri kazandırmaktır. ARC5888-2 için ön şarttır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilimsel bir çalışma için problem tanımlayabilir. II. Bilimsel çalışmaya hazırlık sürecinde kapsamlı bir literatür taraması gerçekleştirebilir. III. Literatürdeki mevcut çalışmaları analiz ederek araştırma için fırsat alanlarını belirleyebilir. IV. Bilimsel çalışmanın temelini oluşturacak gereksinimleri saptayabilir. V. Araştırma konusu için uygun metodolojileri seçip analiz edebilir. VI. Belirlenen metodolojilere uygun olarak problem çözüm sürecini tasarlayabilir. |
Bu ders, öğrencileri araştırma ve problem çözme sürecinin temel aşamaları konusunda yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında: • Araştırma probleminin tanımlanması, kapsamının ve öneminin belirlenmesi, • Problemi desteklemek ve bilgi boşluklarını belirlemek için literatür taraması yapılması, • Mevcut çalışmaların analiz edilerek araştırma olanaklarının ve problem bağlamının doğrulanması, • Problemi ele almak için gerekli ihtiyaçların belirlenmesi, • Tanımlanan problem için etkili çözümler geliştirmek ve değerlendirmek üzere yöntemlerin oluşturulması ele alınacaktır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: , Bireysel Çalışma, Deney, Gezi, Gözlem, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğer dir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Araştırma Problemleri | Ön bibliyografya taraması |
2) | Problem Tanımlama Süreci | Problemleri tanımlama yöntemleri |
3) | Literatür Taraması: Amaç ve Yöntemler | Literatür taraması nasıl yapılır? |
4) | Literatür taraması | |
5) | Literatür Taraması | |
6) | Literatürdeki Mevcut Çalışmaların Analizi | Literatür analizi teknikleri |
7) | Bilimsel Araştırmada Boşlukların Belirlenmesi | Çalışmanın önemi için analiz yöntemleri |
8) | Araştırma İçin Gereksinim Analizi | |
9) | Araştırma Metodolojilerinin Seçilmesi ve Analizi | Metodoloji seçimi kriterleri |
10) | Problem Tanımı ve Literatür Taramasının Gözden Geçirilmesi | Review of previous topics |
11) | Problemin Çözüm Yöntemlerinin Tasarımı | Çözüm yöntemleri örnekleri |
12) | Problemin Çözüm Yöntemlerinin Tasarımı | Yöntemler |
13) | Araştırma Bulgularının Görselleştirilmesi ve Sunumu | Veri görselleştirme teknikleri |
14) | Araştırmanın derlenmesi ve son değerlendirmeler | Final sunumu hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Each thesis study constructs its own biblioraphy |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 25 | 300 |
Rapor Teslimi | 3 | 30 | 90 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 504 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 5 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 5 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | 4 |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 5 |