ARC5888-1 Yüksek Lisans TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5888-1 Yüksek Lisans Tezi Bahar 0 0 0 20
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Restricted Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
Prof. Dr. MELTEM VATAN
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Gözlem, anket, röportaj, ölçüm vs.
Dersin Amacı: Yüksek Lisans tez çalışması iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısmın amacı, öğrencinin katıldığı program kapsamında, ilgi duyduğu ve Program Koordinatörü ile danışmanının da onayını alarak seçtiği bir konuda, bir tez önerisi yapması, tez konusunun gerektirdiği bir araştırmayı yürütmesi, bilimsel düşünme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi ve bulgularını bir rapor halinde sunması için gerekli becerileri kazandırmaktır. ARC5888-2 için ön şarttır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bilimsel bir çalışma için problem tanımlayabilir.
II. Bilimsel çalışmaya hazırlık sürecinde kapsamlı bir literatür taraması gerçekleştirebilir.
III. Literatürdeki mevcut çalışmaları analiz ederek araştırma için fırsat alanlarını belirleyebilir.
IV. Bilimsel çalışmanın temelini oluşturacak gereksinimleri saptayabilir.
V. Araştırma konusu için uygun metodolojileri seçip analiz edebilir.
VI. Belirlenen metodolojilere uygun olarak problem çözüm sürecini tasarlayabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencileri araştırma ve problem çözme sürecinin temel aşamaları konusunda yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında:
• Araştırma probleminin tanımlanması, kapsamının ve öneminin belirlenmesi,
• Problemi desteklemek ve bilgi boşluklarını belirlemek için literatür taraması yapılması,
• Mevcut çalışmaların analiz edilerek araştırma olanaklarının ve problem bağlamının doğrulanması,
• Problemi ele almak için gerekli ihtiyaçların belirlenmesi,
• Tanımlanan problem için etkili çözümler geliştirmek ve değerlendirmek üzere yöntemlerin oluşturulması ele alınacaktır.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: , Bireysel Çalışma, Deney, Gezi, Gözlem, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğer dir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Araştırma Problemleri Ön bibliyografya taraması
2) Problem Tanımlama Süreci Problemleri tanımlama yöntemleri
3) Literatür Taraması: Amaç ve Yöntemler Literatür taraması nasıl yapılır?
4) Literatür taraması
5) Literatür Taraması
6) Literatürdeki Mevcut Çalışmaların Analizi Literatür analizi teknikleri
7) Bilimsel Araştırmada Boşlukların Belirlenmesi Çalışmanın önemi için analiz yöntemleri
8) Araştırma İçin Gereksinim Analizi
9) Araştırma Metodolojilerinin Seçilmesi ve Analizi Metodoloji seçimi kriterleri
10) Problem Tanımı ve Literatür Taramasının Gözden Geçirilmesi Review of previous topics
11) Problemin Çözüm Yöntemlerinin Tasarımı Çözüm yöntemleri örnekleri
12) Problemin Çözüm Yöntemlerinin Tasarımı Yöntemler
13) Araştırma Bulgularının Görselleştirilmesi ve Sunumu Veri görselleştirme teknikleri
14) Araştırmanın derlenmesi ve son değerlendirmeler Final sunumu hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Each thesis study constructs its own biblioraphy
Diğer Kaynaklar: ...

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 2 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 25 300
Rapor Teslimi 3 30 90
Final 1 100 100
Toplam İş Yükü 504

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. 5
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. 5
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. 3
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. 3
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. 4
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. 5
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. 5
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. 2
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. 5