ARC5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5887 Seminer Bahar 0 0 0 10
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: ARC5888-1 - Master Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Prof. Dr. MELTEM VATAN
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Mimarlık ve ilgili disiplinlerle ilişkili olarak seçtiği bir konuda, kavramsal ve kılgısal bilgilerini kullanarak bireysel olarak yürüttüğü niteliksel ve/veya niceliksel bir araştırmanın sonuçlarını sözlü ve diğer görsel medya araçlarını kullanarak izleyiciler önünde sunabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Mimarlık ve ilgili disiplinler arası bir alanda kendi ilgileri doğrultusunda seçtiği bir konuda bireysel olarak yürütebileceği bir araştırma tasarımlayabilir.
2.Tasarımladığı niteliksel ve /veya niceliksel araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
3.Yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yorumlayabilir.
4.Yürüttüğü araştırma sonuçlarını bir tartışma ortamında sunabilir.

Dersin İçeriği

Akademik bir jüri toplululuğu ve akranlarının önünde, Tez-I ile ilişkili olarak bireysel olarak araştırılıp hazırlanmış bir konuyu, tez önerisi ile taslak sunmak.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Diğer dir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminer Dersine Giriş Selecting a research topic and preparing a brief proposal.
2) Araştırma Tasarımı ve Metodolojilere Genel Bakış Araştırma çerçevesinin taslağının hazırlanması.
3) Literatür Taraması: Anahtar Kaynakların Belirlenmesi Ön literatür taramasının yapılması ve açıklamalı bir bibliyografya hazırlanması.
4) Araştırma Soruları ve Amaçlarının Gözden Geçirilmesi Araştırma sorularının revize edilmesi ve seçilen metodolojilerle uyumlu hale getirilmesi.
5) Ön Araştırma Bulguları İlk verilerin düzenlenmesi ve görsellerin hazırlanması (grafikler, diyagramlar veya çizimler).
6) Sunum Yapısının Taslağının Oluşturulması Sunum akışının tasarlanması ve ana tartışma noktalarının belirlenmesi.
7) Sunum Taslağı ve anahtar kelimelerin tartışılması
8) Araştırma İlerlemesinin Eleştirel Analizi Geri bildirim üzerine bir rapor ve araştırma yaklaşımının revize edilmesi
9) Sunumlar için Görsel İletişim Teknikleri İzleyici anlayışını artırmak için etkili slaytlar ve görseller tasarlanması.
10) Taslak Sunum Provası Sunum pratiği yapılması ve görsel-sözel iletişim tekniklerinin entegre edilmesi.
10) Taslak Sunum Provası Sunum pratiği yapılması ve görsel-sözel iletişim tekniklerinin entegre edilmesi.
11) Araştırma Sonuçlarının Derinlemesine Yorumlanması Bulguların derinlemesine analizi ve tartışmayı destekleyecek argümanların hazırlanması.
12) Yeniden düzenleme üzerine tartışma Yeniden düzenleme
13) Final Sunumu Provası Tam bir final sunum provası yapılması.
14) Revizyon Tartışması Revizyon
15) Final Seminer Sunumu ve Fakülte Tartışması Final seminer sunumunun gerçekleştirilmesi ve fakülte ve tez öğrencileri ile açık bir tartışmaya katılım.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Each seminar study constructs its own biblioraphy .
Her seminer çalışması kendi konusunda özgü kaynaklar tanımlamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Each seminar study constructs its own biblioraphy .
Her seminer çalışması kendi konusunda özgü kaynaklar tanımlamaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 15 180
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. 4
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. 4
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. 4
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. 3
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. 3
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. 5
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. 5
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. 2
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. 4