MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5887 | Seminer | Bahar | 0 | 0 | 0 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
ARC5888-1 - Master Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN Prof. Dr. MELTEM VATAN Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mimarlık ve ilgili disiplinlerle ilişkili olarak seçtiği bir konuda, kavramsal ve kılgısal bilgilerini kullanarak bireysel olarak yürüttüğü niteliksel ve/veya niceliksel bir araştırmanın sonuçlarını sözlü ve diğer görsel medya araçlarını kullanarak izleyiciler önünde sunabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Mimarlık ve ilgili disiplinler arası bir alanda kendi ilgileri doğrultusunda seçtiği bir konuda bireysel olarak yürütebileceği bir araştırma tasarımlayabilir. 2.Tasarımladığı niteliksel ve /veya niceliksel araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3.Yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yorumlayabilir. 4.Yürüttüğü araştırma sonuçlarını bir tartışma ortamında sunabilir. |
Akademik bir jüri toplululuğu ve akranlarının önünde, Tez-I ile ilişkili olarak bireysel olarak araştırılıp hazırlanmış bir konuyu, tez önerisi ile taslak sunmak. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Diğer dir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seminer Dersine Giriş | Selecting a research topic and preparing a brief proposal. |
2) | Araştırma Tasarımı ve Metodolojilere Genel Bakış | Araştırma çerçevesinin taslağının hazırlanması. |
3) | Literatür Taraması: Anahtar Kaynakların Belirlenmesi | Ön literatür taramasının yapılması ve açıklamalı bir bibliyografya hazırlanması. |
4) | Araştırma Soruları ve Amaçlarının Gözden Geçirilmesi | Araştırma sorularının revize edilmesi ve seçilen metodolojilerle uyumlu hale getirilmesi. |
5) | Ön Araştırma Bulguları | İlk verilerin düzenlenmesi ve görsellerin hazırlanması (grafikler, diyagramlar veya çizimler). |
6) | Sunum Yapısının Taslağının Oluşturulması | Sunum akışının tasarlanması ve ana tartışma noktalarının belirlenmesi. |
7) | Sunum Taslağı ve anahtar kelimelerin tartışılması | |
8) | Araştırma İlerlemesinin Eleştirel Analizi | Geri bildirim üzerine bir rapor ve araştırma yaklaşımının revize edilmesi |
9) | Sunumlar için Görsel İletişim Teknikleri | İzleyici anlayışını artırmak için etkili slaytlar ve görseller tasarlanması. |
10) | Taslak Sunum Provası | Sunum pratiği yapılması ve görsel-sözel iletişim tekniklerinin entegre edilmesi. |
10) | Taslak Sunum Provası | Sunum pratiği yapılması ve görsel-sözel iletişim tekniklerinin entegre edilmesi. |
11) | Araştırma Sonuçlarının Derinlemesine Yorumlanması | Bulguların derinlemesine analizi ve tartışmayı destekleyecek argümanların hazırlanması. |
12) | Yeniden düzenleme üzerine tartışma | Yeniden düzenleme |
13) | Final Sunumu Provası | Tam bir final sunum provası yapılması. |
14) | Revizyon Tartışması | Revizyon |
15) | Final Seminer Sunumu ve Fakülte Tartışması | Final seminer sunumunun gerçekleştirilmesi ve fakülte ve tez öğrencileri ile açık bir tartışmaya katılım. |
Ders Notları / Kitaplar: | Each seminar study constructs its own biblioraphy . Her seminer çalışması kendi konusunda özgü kaynaklar tanımlamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Each seminar study constructs its own biblioraphy . Her seminer çalışması kendi konusunda özgü kaynaklar tanımlamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 15 | 180 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 240 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 4 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 4 |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | 3 |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |