Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması programının temel hedefi, eğitim liderliği alanında çalışanlar ile bu alanda kariyer yapmak isteyenlerin liderlik ve yönetim kapasitelerini geliştirmektir.Program, hem eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları geliştirmeyi hem de okullarda uygulamaya yönelik yenilikçi fikirler oluşturmayı hedeflemektedir. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Educational Administration and Planning ) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Enstitüler, her yarıyıl başlamadan önce programlardan Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını ve varsa başvuru için gerekli özel şartlarını isterler. Programlardan gelen istekler doğrultusunda öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını, başvuru için gerekli belgeleri, son başvuru tarihini ve diğer hususları ilan ederek adaylara duyururlar. Lisansüstü eğitim-öğretime başvuracak adaylar, ilanda belirtilen süre içerisinde istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitüye başvururlar. Öğrencilerin bir yüksek lisans programına başvurabilmeleri için; lisans diplomasına sahip olması ve tezli bir programa başvuracak ise Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezî olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya ALES taban puanına karşılık, YÖK tarafından belirlenen GMAT veya GRE sınavlarından eş değer taban puanı almış olmaları gerekir. Tezsiz Programlar için ALES şartı aranmaz. İngilizce programlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen yabancı dil sınavlarının birinden en az 65 puan alması veya üniversitenin yapacağı dil sınavından gerekli puanı almış olması gerekir. Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65). NOT: Yukarıda belirtilen puan kriterleri başvuru için minimum değer olup bazı programlarda değişiklik gösterebilmektedir. |
Tezli yüksek lisans programı toplam 24 krediden ve 120 AKTS den oluşmaktadır. Öğrenciler öğretim programında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan 8 ders ile Tez 1 - Seminer ve Tez 2 derslerinden başarılı olmak zorundadır. Bu programdan mezun olabilmek için programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 3.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gereklidir. |
Bu programda önceki öğrenmelerin tanınması Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre yapılmaktadır. |
Mezun öğrencilerimiz, Okul Müdürü, Okul Yöneticisi, Eğitim Yöneticisi olarak çalışabilirler. |
Bu programda yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
1 | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
2 | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
3 | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
4 | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
5 | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
6 | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
7 | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
8 | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
9 | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
10 | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
11 | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
12 | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5101 Eğitim Yönetimi ve Organizasyon | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5187 Seminer | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5188-1 Yüksek Lisans Tezi | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5188-2 Yüksek Lisans Tezi | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISL5105 Stratejik Liderlik ve Yönetim | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
ISL5105 | Stratejik Liderlik ve Yönetim | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
ISL5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EAP5101 | Eğitim Yönetimi ve Organizasyon | 3 | 0 | 3 | 6 | ||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EAP5187 | Seminer | ☑ | 0 | 0 | 0 | 10 | |
EAP5188-1 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 0 | 0 | 20 | ||
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EAP5188-2 | Yüksek Lisans Tezi | ☑ | 0 | 0 | 0 | 30 | |
Toplam | 30 |