EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5115 Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitsel tasarıma konu olan tüm bileşenler hakkında öğrencilerin derinlemesine araştırmalar yapmasını sağlayarak, onları son zamanlarda eğitsel tasarımda meydana gelen araştırmalardan haberdar etmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci öğretim tasarımı, ölçme-değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenmede bireysel farklılıklar, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve yabancı dil öğretimi konusunda güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Eğitsel tasarım kapsamında yer alan alt konular hakkında güncel araştırmalar bu dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. -
2) Eğitsel Tasarımda Öğretim Programına İlişkin Gelişmeler -
3) Eğitsel Tasarımda Süreç Odaklı Değerlendirme -
4) Öğretim Teknolojilerindeki Gelişmeler -
5) Tasarımcı Öğretmen Nosyonu -
6) Eğitsel Tasarımda Eylem Araştırmaları -
7) Öğrenmede Bireysel Farklılıklar -
8) Vize -
9) Eğitsel Tasarımda Güncel Öğretim Yöntemleri -
10) Materyal Tasarımında Gelişmeler -
11) Sınıf Yönetiminde Güncel Paradigmalar -
12) Öğrenme Ortamının Tasarımına İlişkin Gelişmeler -
13) Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi -
14) Yabancı Dil Öğretiminde Güncel Uygulamalar -
15) Eğitsel tasarımda İnovasyon -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: Creswell, J.W. (2011, 4th ed.). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River (NJ, USA): Pearson Education International. Denscombe, M. (2007, 3rd ed.). The good research guide for small-scale social research projects. Buckingham, UK: Open University Press. Edelson, D.C. (2006). Balancing innovation and risk: Assessing design research proposals. In J. van den Akker, K. Gravemeijer, S. McKenney, & N. Nieveen (Eds.). (2006). Educational design research (pp. 100-106). London: Routledge. Krathwohl, D.R. (1998, 2nd ed.). Methods of educational and social science research: An integrated approach. New York: Longman. Penuel, W.R., Fishman, B.J., Cheng, B.H., & Sabelli, N. (2011). Organizing research and development at the intersection of learning, implementation, and design. Educational Researcher, 40(7), 331-337. Reeves, T. (2000). Enhancing the worth of instructional technology research through “design experiments” and other developmental strategies. Paper presented at the AERA. Retrieved Oct. 17, 2013 from http://it.coe.uga.edu/~treeves/AERA2000Reeves.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 25 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir.
2) Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir.
3) Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir.
4) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir.
5) Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir.
6) Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir.
7) Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir.
8) Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir.
9) Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir.
10) Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir.
11) Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir.
12) Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir.