EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5188-2 Yüksek Lisans Tezi Bahar 0 0 0 30
Ön Koşullar:
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Dersin Amacı: Tez aşamasında program katılımcıları daha ileri bir araştırma ve inceleme için bir konu seçerler. Bir dönem boyunca, öğrenci seçtiği konu üzerinde bir araştırma yürütür. Tez araştırmasının derslerden farkı, bağımsız bir çalışma olmasıdır; ancak öğrenci danışmanından da yardım alır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tez araştırması öğrenciye ilgi duyduğu bir konuyu uygulamaya dökme imkanı sağlar. Bu süreç boyunca, öğrenci o konuda bilgilenir ve o alanda uzmanlaşmanın temellerini atar.

Dersin İçeriği

Öğrenci çalışması boyunca aşağıdaki adımları takip eder. Haftada bir kendisine yardımcı olacak bir danışmanla çalışır.

- Projenin gerekçelerini belirten, araştırma sorularını içeren, veri toplama planı ve veri inceleme tekniklerini kapsayan bir taslaktan oluşan proje teklifi
- İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması
- Veri toplanması
- Veri analizi
- Araştırma sorularının cevapları ve sonuçlar
- Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi
- Proje rapor teslimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma konusu belirleme Veritabanı araştırması Kütüphane araştırması
2) Araştırma konusu belirleme Veritabanı araştırması Kütüphane araştırması
3) Araştırma sorusunu belirleme Veri tabanı araştırması Kütüphane araştırması
4) Araştırma sorusunu belirleme Veri tabanı araştırması Kütüphane araştırması
5) Teorik arkaplan
6) Teorik arkaplan
7) Araştırma dizaynı
8) Araştırma dizaynı
9) Saha araştırması
10) Saha araştırması
11) Saha araştırması
12) Raporlama
13) Raporlama
14) Raporlama

Kaynaklar

Ders Notları: Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E. vd. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar: Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama 5 % 20
Arazi Çalışması 5 % 10
Derse Özgü Staj 1 % 10
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 10
Seminer 1 % 10
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 90
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 10
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 7 15 105
Derse Özgü Staj 2 15 30
Arazi Çalışması 8 15 120
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 15 210
Sunum / Seminer 4 30 120
Proje 3 20 60
Ödevler 4 20 80
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 753

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. 4
2) Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. 4
3) Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. 5
4) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. 5
5) Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. 4
6) Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. 4
7) Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. 5
8) Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. 5
9) Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. 5
10) Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. 4
11) Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. 4
12) Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. 5