|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
tanışma, ders hakkında bilgi verme |
2) |
Çatışma Kavramına giriş |
Çatışma nedir? |
3) |
Çatışma Özellikleri |
Çatışma Evreleri,
Çatışma Türleri,
Kaynakları,
Sonuçları
|
4) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Bütünleştirme,
Uyma-İtaat Etme,
|
5) |
Çatışma Yönetimi Stratejileri
|
Çatışma Yönetimi,
Çatışmaların Ortaya Çıkarılması,
Çatışmayı Etkileyen Etkenler, |
6) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Hükmetme,
Kaçınma,
|
7) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Uzlaşma-Karşılıklı Ödün Verme,
Uygun Stratejinin Seçimi,
|
8) |
ara sınav |
-
|
9) |
Çatışmada Kızgınlığın Kontrol Altına Alınması
|
Kızgınlık Duygusu,
Tepkileri,
Farkına Varma,
Nedeni,
Bireyin Kendini Güçlendirmesi,
Kızgınlığı İfade Etme, |
10) |
Çatışma Sürecinde İletişim |
İletinin Algılanması,
Güven Oluşturma,
Dinleme
|
11) |
Arabuluculuk
|
Çatışmada Üçüncü Tarafın Rolleri,
Destek Rolleri,
Anlaşma Rolleri,
Arabuluculuk Biçimleri,
Süreci, |
12) |
Anlaşmazlıkların Tartışılması
|
Müzakere,
Pazarlık Kavramları,
Karar Verme,
Ön Koşullar,
Hazırlık,
Çıkarlar,
Haklar,
Güç,
İlkeli Müzakere, |
13) |
Okullarda Çatışma Yönetimi Üzerine Bir Araştırma
|
Kritik Olat Analizi Tekniği,
Çatışma Konuları ve Nedenleri,
Yönetim Stratejileri,
Çatışmanın Etkileri, |
14) |
Örnek olay Analizleri Sunumu
|
- |
15) |
Örnek olay Analizleri Sunumu |
- |
16) |
final sınavı |
- |
Ders Notları: |
Atay, Osman, İşletme Programı Ders Notları, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Aydın, Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1991
Canlı, Ebru,“Örgütlerde Kişilerarası Çatışmalar”, İ.Ü. S.B.F. Psik. Böl.,Y. Lisans Tezi, 2
Kindler, Herbert S., İş Yaşamında Anlaşmazlıkların Yapıcı Çözümü, Rota Yay., İst. 1997
Onaran, Oğuz, Örgütlerde Karar Verme, A.Ü. S.B.F. Yayınları No:321, Ankara 1971
Öncü, Ayşe, Örgüt Sosyolojisi, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları : G- 7,Ankara 1976
Sabuncuoğlu,Zeyyat, Örgütsel Psikoloji, Alfa Kitabevi, Bursa 1998
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
|
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
|
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
|
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
|
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
|
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
|
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
|
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
|
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
|
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
|
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
|
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
|