Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması programının temel hedefi, eğitim liderliği alanında çalışanlar ile bu alanda kariyer yapmak isteyenlerin liderlik ve yönetim kapasitelerini geliştirmektir.Program, hem eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları geliştirmeyi hem de okullarda uygulamaya yönelik yenilikçi fikirler oluşturmayı hedeflemektedir. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Educational Administration and Planning ) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına sahip olması ve Enstitü Kurulu tarafından programa özgü belirlenecek diğer temel koşulları da sağlamaları gerekir. Ayrıca, tezli programlara başvuran öğrencilerin başvurduğu puan türünde Enstitü Kurulu tarafından 55 puandan az olmamak üzere belirlenecek ALES puanına da sahip olmaları gerekir. Yabancı dilde yürütülecek yüksek lisans programlarına başvuran adayların yabancı dil yeterlik düzeyleri; YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile YÖK veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavları veya Üniversite İngilizce Yeterlik Sınavı sonuçlarına göre belirlenir. |
Tezli yüksek lisans programı toplam 24 krediden ve 120 AKTS den oluşmaktadır. Öğrenciler öğretim programında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan 8 ders ile Tez 1 - Seminer ve Tez 2 derslerinden başarılı olmak zorundadır. Bu programdan mezun olabilmek için programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 3.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gereklidir. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Mezun öğrencilerimiz, Okul Müdürü, Okul Yöneticisi, Eğitim Yöneticisi olarak çalışabilirler. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. |
1 | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
2 | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
3 | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
4 | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
5 | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
6 | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
7 | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
8 | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
9 | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
10 | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
11 | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
12 | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5101 Eğitim Yönetimi ve Organizasyon | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5187 Seminer | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5188-1 Yüksek Lisans Tezi | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EAP5188-2 Yüksek Lisans Tezi | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISL5105 Stratejik Liderlik ve Yönetim | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
ISL5105 | Stratejik Liderlik ve Yönetim | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
ISL5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EAP5101 | Eğitim Yönetimi ve Organizasyon | 3 | 0 | 3 | 6 | ||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EAP5187 | Seminer | ☑ | 0 | 0 | 0 | 10 | |
EAP5188-1 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 0 | 0 | 20 | ||
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EAP5188-2 | Yüksek Lisans Tezi | ☑ | 0 | 0 | 0 | 30 | |
Toplam | 30 |