EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)


Program Tanımı

Günümüzde teknolojinin hızlı gelişimi ve yayılımı, dünyada ve Türkiye’de örgün ve yaygın eğitimin yanı sıra, kurum içi eğitimlerde de bilgisayara veya teknolojiye dayalı birçok öğrenme çözümlerine ve zengin öğrenme ortamlarına gerek duyulmaktadır. Eğitim Teknolojisi bir bilim alanı olarak, öğrenme-öğretme ortamlarında bu teknolojilerin en etkili ve verimli şekilde nasıl kullanılabileceği (yüz yüze ve/veya çevrimiçi) sorusuna yenilikçi bir bakış açısıyla cevap aramaktadır. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojisi Yüksek Lisans Programı, öğrenme-öğretme ortamlarında teknoloji tabanlı ya da destekli öğretim materyallerini tasarlayıp yürütmek ve öğrenmeyi ve performansı ölçme ve öğrenme sürecine destek sağlamak üzere çalışan veya çalışmak isteyen bireylere eğitim teknolojileri kapsamında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, program hem ilgili alandaki (öğretim tasarımı, görsel tasarım, medya tasarımı, etkileşim tasarımı, çoklu ortam tasarımı ve geliştirme) araştırmaları geliştirmeyi hem de farklı alanlardaki (endüstri ve eğitim) uygulamalara yönelik, yaratıcı ve yenilikçi fikirler oluşturarak bu uygulamaların yaygınlaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of EĞİTİM TEKNOLOJİSİ(TÜRKÇE,TEZSİZ)) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Enstitüler, her yarıyıl başlamadan önce programlardan Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını ve varsa başvuru için gerekli özel şartlarını isterler. Programlardan gelen istekler doğrultusunda öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını, başvuru için gerekli belgeleri, son başvuru tarihini ve diğer hususları ilan ederek adaylara duyururlar. Lisansüstü eğitim-öğretime başvuracak adaylar, ilanda belirtilen süre içerisinde istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitüye başvururlar. Öğrencilerin bir yüksek lisans programına başvurabilmeleri için; lisans diplomasına sahip olması ve tezli bir programa başvuracak ise Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezî olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya ALES taban puanına karşılık, YÖK tarafından belirlenen GMAT veya GRE sınavlarından eş değer taban puanı almış olmaları gerekir. Tezsiz Programlar için ALES şartı aranmaz. İngilizce programlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen yabancı dil sınavlarının birinden en az 65 puan alması veya üniversitenin yapacağı dil sınavından gerekli puanı almış olması gerekir. Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65). NOT: Yukarıda belirtilen puan kriterleri başvuru için minimum değer olup bazı programlarda değişiklik gösterebilmektedir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Tezsiz program seçeneği toplam 10 ders ve 1 proje dersinden oluşmaktadır. Eğitim Teknolojisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nın süresi 3 yarıyıl, tezli programın süresi ise 4 ile 6 yarıyıldır. Belirtilen süre içerisinde programı tamamlayamamış olan öğrencilerin ilişiği kesilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bu programda önceki öğrenmelerin tanınması Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.

Mezunların Mesleki Profili

Mezunlarımız endüstri, üniversiteler ve yetişkin eğitimi kurumlarında eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü veya müfredat entegrasyon uzmanları olarak çalışabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Program Kazanımları

1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Dersler
EDT5103 Öğretim Tasarımı 4 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5 5
EDT5199 Proje 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 4
Departmental Elective
BUS5170 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri
CNG5003 İleri Düzey İstatistik
EAP5101 Eğitim Yönetimi ve Organizasyon
EAP5102 Örgütsel Davranış ve Liderlik
EAP5104 Eğitim Kurumlarında Çatışma ve Yönetimi
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri
EAP5106 Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama
EAP5108 Eğitim Kurumlarında Stratejik Marka Yönetimi ve Pazarlama
EAP5109 Eğitimde ve Öğretimde Etik
EAP5110 Eğitim Kurumlarında Kültür ve Değişim
EAP5112 Eğitim Kurumlarında Performans Değerlendirme
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları
EDE5111 Öğrenme Sistemleri Tasarımı
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu
EDE5115 Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar
EDE5121 Eğitimde Ölçme
EDE5122 Eğitimde Değerlendirme
EDE5127 Eğitsel Değerlendirmelerde Çok Değişkenli Araştırma
EDE5131 Yakınsak ve Iraksak Becerilerin Ölçülmesi
EDT5014 Oyun temelli öğrenme
EDT5101 Eğitim Teknolojisinin Temelleri
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi
EDT5117 Eğitsel Video
EDT5119 Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EDT5120 Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular
EDT6013 Çevrimiçi Özgün Ölçme
GTE5101 Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5103 Öğretim Tasarımı 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5199 Proje 0 0 0 16
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ