|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
2) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
3) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
4) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
5) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
6) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
7) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
8) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
9) |
Yaratıcı Düşünmenin Engeller
Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması
Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
10) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması
Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
11) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Sinektik Tekniği
Tondoo Uygulaması
Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
12) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
SCAMPER Tekniği
SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
13) |
STAMPS
Zorlanan ilişkiler Tekniği
Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
14) |
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
|
Ders Notları: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|