|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma,
Dersin Tanıtılması |
|
2) |
Eğitimde etik tartışması |
İlgili Okuma |
3) |
Eğitimde Etiğe İlişkin Konular |
İlgili Okuma |
4) |
İşe Alım |
İlgili Okuma |
5) |
İşe Alım
Olay analizi |
İlgili Okuma |
6) |
Tazminat ve çalışma konuları |
İlgili Okuma |
7) |
Terfi ve görev süresi konuları |
İlgili Okuma |
8) |
Sözleşme feshi, yenilenmemesi ve iş gücü azaltımı |
İlgili Okuma |
9) |
Akademik özgürlük |
İlgili Okuma |
10) |
Akademik özgürlük
Olay analizi |
|
11) |
Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar |
İlgili Okuma |
12) |
Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar |
İlgili Okuma |
13) |
Transkript ve derece konuları |
İlgili Okuma |
14) |
Genel değerlendirme |
|
15) |
Final |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları: |
Goonen, N. M. & Blechman, R. S. (1999). Higher Education Administration: A Guide to Legal, Ethical, and Practical Issues. USA: The GreenwoodEducators’Reference Collection.
Kaplin, W. A. & Lee, B. A. (2006). The Law of Higher Education. CA: Jossey-Bass |
Diğer Kaynaklar: |
Bowers, C. A. (1998). The Paradox of Technology: What's Gained and
Lost? Thought and Action, XIV(1), 49-57.
Fino, J. J.Campus Software Regulations Can Threaten Academic
Freedom. Retrieved December 1, 2003, from http://www.aaup.org/
publications/Footnotes/FN01/fn01jf.htm
Harrison, D. L. (2002, May 28). Higher Education Issues After The USA
Patriot Act. Retrieved November 20, 2003, from http://
www.nacua.org/documents/PatriotAct_Outline.pdf
Simmons, J. (2000). The Future of Academic Freedom: Educational
Technology and Academic Freedom. Retrieved November 13, 2003,
from http://www.ed.psu.edu/acsde/deos/deosnews/
deosnews10_3.asp
A survey of traditional and distance learning higher education members.
(2000). National Education Association.
Twigg, C. A. (2000). Who Owns Online Courses and Course Materials?
Intellectual Property Policies for a New Learning Environment.
Retrieved December 1, 2003, from http://www.center.rpi.edu/
PewSym/Mono2.html |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|