EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5110 | Eğitim Kurumlarında Kültür ve Değişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri ve küresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısna sahip olacaklardır. • Eğitim kurumlarında en yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlayarak kalite yönetimi problem çözme tekniklerini uygulayabileceklerdir. • Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlaması yapabileceklerdir. • Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarını geliştirebileceklerdir. • Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • TKY temel kavramlarını açıklayabileceklerdir. • TKY felsefelerini açıklayabileceklerdir. • Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecelerdir. • Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak, • Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulayabileceklerdir. • Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak, • Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirebileceklerdir. |
Bu derste detaylı olarak kalite kontrolündeki farklı metot ve son yıllardaki gelişmelere (QA/QC, STQM, Altı Sigma ve DFSS) odaklanılacaktır. Katılımcılar eğitimde kalite kontrol teknikleri ve kalite yönetimi yaklaşımlarında farkındalık kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders Tanıtımı | ||
2) | -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi | İlgili okuma | |
3) | -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Üniversitede Kalite | İlgili Okuma | |
4) | -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa | İlgili Okuma | |
5) | -ISO 9000 Serisi ve Yükseköğretim -Olay nasıl analiz edilir? | İlgili Okuma | |
6) | -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği | İlgili Okuma | |
7) | -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi | İlgili Okuma | |
8) | Olay Analizleri Tartışma | ||
9) | -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | İlgili Okuma | |
10) | -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | İlgili Okuma | |
11) | -Eğitim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi | İlgili Okuma | |
12) | -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM | İlgili Okuma | |
13) | -Yükseköğretim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 2: -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations | İlgili Okuma | |
14) | Tartışma ortamında genel değerlendirme | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Perry, T., Moses, R.P., Cortes, E., Delpit, L., Wynne, J.T. (2010). Quality Education as a Constitutional Right: Creating a Grassroots Movement to Transform Public Schools. USA: Beacon Press. |
Diğer Kaynaklar: | Sallis, E. (2002). Total quality management in education. Kogan Page. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |