|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. |
- |
2) |
• Eğitsel tasarımın temel bileşenleri
• Öğrenme tasarımına temel olan kuramlar
|
- |
3) |
İhtiyaç analizi |
- |
4) |
Öğrenen analizi |
- |
5) |
Kazanımların belirlenmesi |
- |
6) |
Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
- |
7) |
Materyal seçimi ve geliştirilmesi |
- |
7) |
Materyal seçimi ve geliştirilmesi |
- |
8) |
Vize |
- |
9) |
Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 1 |
- |
10) |
Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 2 |
- |
11) |
UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) |
- |
11) |
UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) |
- |
12) |
UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 2) |
- |
13) |
Öğretim kurgusunun değerlendirilmesi |
- |
15) |
Sunumlar |
- |
15) |
Sunumlar |
- |
16) |
Final |
- |
Ders Notları: |
- |
Diğer Kaynaklar: |
Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık.
Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|