Bahçeşehir UniversityDegree Programs ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS (TURKISH, PHD)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational QualificationsBologna Commission
ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS (TURKISH, PHD)
PhD TR-NQF-HE: Level 8 QF-EHEA: Third Cycle EQF-LLL: Level 8

Program Outcomes

Classified

1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Program Gains Program Level

Program Outcomes TR-NQF-HE 8 (PhD) Level Descriptors TR-NQF-HE Main Field Descriptors
32 - Journalism and information
TR-NQF-HE Main Field Descriptors
34 - Business and administration
TR-NQF-HE Main Field Descriptors
21 - Arts
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2) Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with ; come up with original solutions by using knowledge requiring proficiency on analysis, synthesis and assessment of new and complex ideas.
1) Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirme ve özgün düşünce üretme bilgisine sahiptir.
2) Alanıyla ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurma; analiz sentez ve değerlendirmede gerekli uzmanlık bilgisine sahiptir.
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.
1) Alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidir.
2) Sanat ve tasarımı sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrar.
3) Disiplinlerarası etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrar.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Evaluate and use new information within the field in a systematic approach.
2) Develop an innovative knowledge, method, design and/or practice or adapt an already known knowledge, method, design and/or practice to another field; research, conceive, design, adapt and implement an original subject.
3) Critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas.
4) Gain advanced level skills in the use of research methods in the field of study.
1) Alanındaki yeni bilgilere sistematik ve disiplinler arası bir biçimde yaklaşabilme ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir.
2) Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce ya da yöntemi, farklı bir alana uygular, özgün bir araştırmayı tasarlar ve sonuçlandırır.
1) Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
2) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
1) Alanıyla ilgili bilginin ve/veya yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunur.
2) Sanatsal üretim konusunda deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yenilikçi araştırma yöntemleri geliştirip belgeler.
3) Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Investigate and improve social connections and their conducting norms and manage the actions to change them when necessary.
2) Defend original views when exchanging ideas in the field with professionals and communicate effectively by showing competence in the field.
3) Ability to communicate and discuss orally, in written and visually with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio C1 General Level.
1) Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
4) Ulusal ve uluslararası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.
3) ir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4) Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Özgün yapıtları yoluyla toplumla iletişim kuracak donanıma sahiptir.
2) Sanat yapıtlarının iletişim araçları yoluyla tanıtımı sürecini yönetir.
3) Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarır.
4) Alanıyla ilgili akademik tartışmaları başlatıp yönetir.
5) En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: C1 Düzeyi).
Learning Competence
1) Develop new ideas and methods in the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
1) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili düşünce ve yöntemler geliştirir ve öğrenme gereksinimlerini yönetir.
1) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
1) Alanıyla ilgili sorunları belirleyip yorum yapar.
2) Alanıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
3) Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir.
Field Specific Competence
1) Contribute to the transition of the community to an information society and its sustainability process by introducing scientific, technological, social or cultural improvements.
2) Demonstrate functional interaction by using strategic decision making processes in solving problems encountered in the field.
3) Contribute to the solution finding process regarding social, scientific, cultural and ethical problems in the field and support the development of these values.
1) Akademik ve mesleki bağlamda, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri yaygınlaştırarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecini destekler.
2) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili çevrelerle işlevsel etkileşim kurar.
3) Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu konudaki değerlerin ulusal ve uluslar arası düzeyde gelişimini destekler.
1) Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir.
2) Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir.
3) Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5) Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir.
1) Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata ve / veya bilime katkı sağlar.
2) Alanıyla ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin şekilde kullanır.
3) Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecine katkıda bulunur.
4) Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunur.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Contribute the progression in the field by producing an innovative idea, skill, design and/or practice or by adapting an already known idea, skill, design, and/or practice to a different field independently.
2) Broaden the borders of the knowledge in the field by producing or interpreting an original work or publishing at least one scientific paper in the field in national and/or international refereed journals.
3) Demonstrate leadership in contexts requiring innovative and interdisciplinary problem solving.
1) Bilime katkı sağlayan bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı özgün bir çalışma olarak üstlenir.
2) Bilimsel çalışmalarda bağımsız ve ekip üyesi olarak çalışır ve yönlendirici bir rol üstlenir.
3) Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde, sempozyum vb. akademik organizasyonlarda alanı ile ilgili yayınlar yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
1) Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
2) Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
3) Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.
1) Sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir ya da yorumlar.
2) Grup projelerini planlayıp yönetir.

Conjoined

1) to be able to analyse the teories of advertising and public relations in an interdicipliner approach
2) to be able to interpret and discuss mass communication theories and the related concepts in detail
3) To be able to discuss and interpret the philosophy of science and scientific thinking steps related to advertising and public relations field.
4) demostrate the ability to apply manuel and computer based qualitative and quantitative research technique in an advanced mode