İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4612 | Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHU ERGEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHU ERGEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | none |
Dersin Amacı: | Tüketiciler zamanlarını ve paralarını nasıl harcayacakları, neye dikkat edecekleri konusunda birçok karar veriyorlar. Bu kararlar basit problem çözme tekniklerine dayalı gibi görünebilir ancak gerçekte kim olduklarına ve farklı sosyal ve aile gruplarında oynadıkları role ilişkin çok daha derin değerlerden ve inançlardan kaynaklanmaktadır. Ders, tüketici karar sürecini ve dış çevresel etkilerin (kültür, alt kültür, sosyal sınıf, referans grupları, aile ve kişisel etkiler) ve iç psikolojik etkilerin (kişilik ve yaşam tarzı, öğrenme, algı ve inançlar ve tutumlar) tüketici kararı üzerindeki etkisini incelemektedir. yapma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem teoride hem de ampirik araştırmalarda temel tüketici davranışı (CB) kavramlarını anlar. 2. Bu bilgiyi gerçek dünyadaki stratejik pazarlama yönetimi karar alma sürecine pratik olarak nasıl uygulayacağınızı öğrenin. 3. Küresel pazara girdiğinizde, iş başındaki güçlerin (hem dahili olarak psikolojik ortamınızda hem de harici olarak sosyal çevrenizde) artan öz bilinci aracılığıyla daha iyi bir tüketici olmak için pazardaki CB bilgisini kullanır. 4. Kültürleri ve bunların CB teorisini ve uygulamasını nasıl değiştirdiğini anlayın. 5. CB ile ilgili literatürü ve diğer bilgi kaynaklarını kültürel açıdan tanır. 6. Kültürel farklılıklar açısından günlük yaşamınızdaki sosyal ve psikolojik etkilerin daha fazla farkına varmanızı sağlar. 7. Değişen küresel tüketici pazarına göre İnternet, e-ticaret ve bilgi teknolojisi kullanımına aşinalığı artırır. |
Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Tüketici Davranışına Giriş | |
3) | Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Algı | |
4) | Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Öğrenme, Kişilik, Benlik Kavramı | |
5) | Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Tutum, Motivasyon | |
6) | Tüketici Davranışının Grup Belirleyicileri: Referans Grubu, Aile, Fikir Önderliği | |
7) | Tüketici Davranışı Üzerindeki Dış Etkiler: Değerler, Yaşam Tarzı | |
8) | Ders YOK! | |
8) | Değerlendirme | Kitap notları ve sunum |
9) | Tüketici Araştırması | |
10) | Avrupa aile yapısı, aile karar verme süreci ve yaş | |
11) | Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: WOMM, Sosyal medya | |
12) | Tüketici Karar Verme ve Yeniliklerin Yayılması | |
13) | Yeni Tüketici Trendleri | |
13) | Yeni Tüketici Trendleri | |
14) | Yeni tüketici trendleri | kitap notları ve sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Recommended journals Journal of Consumer Research Harvard Business Review Journal of Marketing Journal of Marketing Research Journal of Public Policy & Marketing Marketing Science Journal of Retailing Journal of Academy of Marketing Other resources Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson. Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY |
Diğer Kaynaklar: | Recommended journals Journal of Consumer Research Harvard Business Review Journal of Marketing Journal of Marketing Research Journal of Public Policy & Marketing Marketing Science Journal of Retailing Journal of Academy of Marketing Other resources Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson. Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ödev | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |