IB4612 Cross Cultural Studies in Consumer BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4612 Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHU ERGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: none
Dersin Amacı: Tüketiciler zamanlarını ve paralarını nasıl harcayacakları, neye dikkat edecekleri konusunda birçok karar veriyorlar. Bu kararlar basit problem çözme tekniklerine dayalı gibi görünebilir ancak gerçekte kim olduklarına ve farklı sosyal ve aile gruplarında oynadıkları role ilişkin çok daha derin değerlerden ve inançlardan kaynaklanmaktadır. Ders, tüketici karar sürecini ve dış çevresel etkilerin (kültür, alt kültür, sosyal sınıf, referans grupları, aile ve kişisel etkiler) ve iç psikolojik etkilerin (kişilik ve yaşam tarzı, öğrenme, algı ve inançlar ve tutumlar) tüketici kararı üzerindeki etkisini incelemektedir. yapma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hem teoride hem de ampirik araştırmalarda temel tüketici davranışı (CB) kavramlarını anlar.
2. Bu bilgiyi gerçek dünyadaki stratejik pazarlama yönetimi karar alma sürecine pratik olarak nasıl uygulayacağınızı öğrenin.
3. Küresel pazara girdiğinizde, iş başındaki güçlerin (hem dahili olarak psikolojik ortamınızda hem de harici olarak sosyal çevrenizde) artan öz bilinci aracılığıyla daha iyi bir tüketici olmak için pazardaki CB bilgisini kullanır.
4. Kültürleri ve bunların CB teorisini ve uygulamasını nasıl değiştirdiğini anlayın.
5. CB ile ilgili literatürü ve diğer bilgi kaynaklarını kültürel açıdan tanır.
6. Kültürel farklılıklar açısından günlük yaşamınızdaki sosyal ve psikolojik etkilerin daha fazla farkına varmanızı sağlar.
7. Değişen küresel tüketici pazarına göre İnternet, e-ticaret ve bilgi teknolojisi kullanımına aşinalığı artırır.

Dersin İçeriği

Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Tüketici Davranışına Giriş
3) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Algı
4) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Öğrenme, Kişilik, Benlik Kavramı
5) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Tutum, Motivasyon
6) Tüketici Davranışının Grup Belirleyicileri: Referans Grubu, Aile, Fikir Önderliği
7) Tüketici Davranışı Üzerindeki Dış Etkiler: Değerler, Yaşam Tarzı
8) Ders YOK!
8) Değerlendirme Kitap notları ve sunum
9) Tüketici Araştırması
10) Avrupa aile yapısı, aile karar verme süreci ve yaş
11) Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: WOMM, Sosyal medya
12) Tüketici Karar Verme ve Yeniliklerin Yayılması
13) Yeni Tüketici Trendleri
13) Yeni Tüketici Trendleri
14) Yeni tüketici trendleri kitap notları ve sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Recommended journals
Journal of Consumer Research
Harvard Business Review
Journal of Marketing
Journal of Marketing Research
Journal of Public Policy & Marketing
Marketing Science
Journal of Retailing
Journal of Academy of Marketing

Other resources
Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson.
Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall
Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY

Diğer Kaynaklar: Recommended journals
Journal of Consumer Research
Harvard Business Review
Journal of Marketing
Journal of Marketing Research
Journal of Public Policy & Marketing
Marketing Science
Journal of Retailing
Journal of Academy of Marketing

Other resources
Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson.
Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall
Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ödev 3 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 4 4 16
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek