İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4514 | Müzakere Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Müzakere, birbirine bağımlı iki veya daha fazla taraf arasında bir anlaşma sağlama sanatıdır ve bilimidir. Bu dersin amacı, örgüt içinde (birey, grup ve firma düzeyinde) ve örgütler arasında uyuşmazlık çözümü ve müzakerenin doğasını anlamaktır. Bu ders, müzakere psikolojisinin temel kavramlarını ve teorilerini, bireyler arası ve gruplar arası çatışmaların dinamiklerini ve bunların çözümünü keşfeder. Ayrıca müzakere becerilerini geliştirmeyi ve bir örgüt içindeki çeşitli durumlarda çatışmaları çözme yeteneğini artırmayı amaçlar. Bu derste ele alınan bazı konular şunlardır: İş Müzakeresi, Dağıtıcı ve Bütünleştirici Müzakereler, Çatışma ve Uyuşmazlık Çözümü, Müzakerede İletişim, Müzakerede İkna, Müzakere İlişkisinin Doğası, Uluslararası Müzakereler, Ekip ve Çok Taraflı Müzakereler, İş Yerinde Müzakere. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: - Müzakerenin gerçekleştiği çeşitli durumları tanımlayabileceksiniz. - Bir müzakereye hazırlanırken ve müzakereyi yürütürken uygun terminolojiyi kullanabileceksiniz. - Dağıtıcı ve bütünleştirici müzakereler için stratejiler geliştirebileceksiniz. - Çatışma türlerini ve nedenlerini tanımlayabileceksiniz. - Müzakere yaklaşımınızı ve davranışınızı etkileyen kişilik özelliklerini tanımlayıp değerlendirebileceksiniz. - Müzakerelerde ikna çabaları sırasında ayrı ayrı veya birlikte kullanılabilecek altı adımı tanımlayıp tartışabileceksiniz. - Kültürlerarası müzakerelerde karşılaşılabilecek zorlukları değerlendirebileceksiniz. - Hofstede’nin kültürlerarası farklılıklarının beş boyutunu ve her birinin müzakere sürecini nasıl etkilediğini açıklayabileceksiniz. |
Müzakere Tanımı Kazan-Kazan’ın önemi Müzakere aşamaları Müzakerenin Planlanması Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler Global Müzakerelerdeki Farklılıklar Kültürel Etkenler, Bölgesel Farklılıklar, Yönetsel Etkenler, Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler 10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.) Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları (Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.) Kültür Şokunu Alt Etme Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki Müzakere Yeri ve Etkileri Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında Kültürel Faktörler Zaman Kullanımı İletişim Kalıpları Müzakerelerin Hızı Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar Karar Verme İletişimdeki Paraziti Azaltma Hassasiyetler Başlıca Müzakere İpuçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı/Genel Bakış | Okuma |
2) | Müzakereye Giriş (Bölüm 1) | Okuma (Bölüm 1) |
3) | Müzaker Dili (Bölüm 2) | Okuma ( Bölüm 2) |
4) | Dağıtıcı Müzakereler (Bölüm 3) | Okuma (Bölüm 3) |
5) | Birleştirici Müzakereler (Bölüm 4) | Okuma (Bölüm 4) |
6) | Çatışma ve Uyuşmazlık Çözümü (Bölüm 05) | Okuma (Bölüm 5) |
7) | Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek (Bölüm 6) | Okuma (Bölüm 6) |
8) | Ara sınav | |
9) | Müzakerelerde İletişim (Bölüm 7) | Okuma (Bölüm 7) |
10) | Müzakerede İkna'nın Rolü ve Önemi (Bölüm 08) | OKuma (Bölüm 8) |
11) | Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi (Bölüm 9) | Okuma (Bölüm 9) |
12) | Uluslararası Müzakereler (bölüm 10) | Okuma (Bölüm 10) |
13) | Takım ve Çok Taraflı Müzakereler (Bölüm 11) | Okuma (Bölüm11) |
14) | İş yaşamında müzakere (Bölüm 12) | Okuma (Bölüm 12) |
Ders Notları / Kitaplar: | Negotiation and Dispute Resolution: Pearson (2017) by Beverly DeMarr; Suzanne De Janasz, Pearson Education Limited If you prefer to read using hard copy, you can still purchase it from the link below and they will send your book to your address by cargo. Textbook Link : https://www.caglayan.com/urundetay/551337/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly- DeMarr-Suzanne-C-de-Janasz-9781292039725#sthash.QLzx0F3s.dpbs The e-book can be obtained from the link below and the login codes will be sent instantly by e-mail. https://www.caglayan.com/urundetay/749399/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly-DeMarr- Suzanne-De-Janasz-9781292039725-ebook#sthash.Eg3D83L5.dpbs |
Diğer Kaynaklar: | Negotiation and Dispute Resolution: Pearson (2017) by Beverly DeMarr; Suzanne De Janasz, Pearson Education Limited If you prefer to read using hard copy, you can still purchase it from the link below and they will send your book to your address by cargo. Textbook Link : https://www.caglayan.com/urundetay/551337/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly- DeMarr-Suzanne-C-de-Janasz-9781292039725#sthash.QLzx0F3s.dpbs The e-book can be obtained from the link below and the login codes will be sent instantly by e-mail. https://www.caglayan.com/urundetay/749399/Negotiation-and-Dispute-Resolution-Beverly-DeMarr- Suzanne-De-Janasz-9781292039725-ebook#sthash.Eg3D83L5.dpbs |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Uygulama | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 13 | 66 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |