İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4992 | Onur Semineri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil. |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin sahip oldukları teorik bilgiyi işletme biliminin çeşitli alanlarına uygulayabilmesini amaçlamaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin her biri işletme bilimine ilişkin belirli teknikler ile metodolojiyi birleştirdikleri bir tez hazırlarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yaşam boyu öğrenim sürecinin önemini kavramak II. Güncel konularla iligili teorik bilgiyi gerçek hayattaki uygulamalar ile birleştirebilmek III. İşletme bilimine ilişkin konuları farklı sistemlerin yapılanmasında ve analizinde uygulamaya koymak IV. Bir araştırma projesinin amacına uygun olarak proje taslağı oluşturmayı öğrenmek V. Akademik dürüstlük bilinci geliştirmek ve intihal kavramını tanımlayabilmek VI. Profesyonel ve etik sorumlulukları kavramak VII. Teknik ve bilimsel raporlar hazırlayabilmek ve sözlü sunumu bir iletişim aracı olarak kullanabilmek VII. Zaman yönetiminin önemini kavramak |
Dersin sonunda öğrencilerin her biri işletme bilimine ilişkin belirli teknikler ile metodolojiyi birleştirdikleri bir tez hazırlarlar. Bu tezde araştırma konusuyla ilgili problem tanımlanır, ilgili literatür taraması yapılır ve metodoloojiye yer verilir. Tezin hazırlanma süreci haftada bir saatlik derslerle desteklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, mezuniyet projesi kavramı ve gereklilikleri | |
2) | Konunun belirlenmesi. Ders: Araştırma konusu nasıl belirlenir? | |
3) | Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Etkin Literatür Taraması Nasıl Yapılır? | |
4) | Proje Danışmanı ile Görüşme. Ders: Birincil ve İkincil Kaynakların Belirlenmesi | |
5) | İlerleme sürecinin değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Bilimsel Rapor Nasıl Yazılır? | |
6) | İlerleme sürecinin değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Akademik Dürüstlük, İntihal ve İntihalden Kaçınma. | |
7) | İlerlemenin Değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Açıklama ve Alıntı Yapma | |
8) | Gelişimin değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Araştırmayı Yazılı Rapora Dönüştürme | |
9) | İlk taslağın teslim edilmesi. Ders: İlerleme süreci hakkında | |
10) | Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Neler, Nasıl Alıntı Yapılır | |
11) | İlerlemenin değerlendirilmesi. Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Biçimlendirme, APA stilini kullanma. | |
12) | İlerlemenin değerlendirilmesi: Proje ddanışmanı ile görüşme. Ders: Rapor Yazımı ve Düzeltme Okuması | |
13) | İlerlemenin değerledirilmesi. Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Araştırma Nasıl Sunulur? | |
14) | Projenin teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bahcesehir Universitesi tez hazırlama katalogu / Bahcesehir University thesis preparation catalogue |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 56 |
Proje | 14 | 86 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |