İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4948 | Örgütsel Davranış | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Hayatlarımız hemen hemen her açıdan örgütler tarafından yönetilir. Doğumdan eğitim ve işin farklı seviyelerine kadar kendimizi birçok örgütsel bağlamda buluruz. Günlük hayatımızda birçok örgütün varlığının nedenleri arasında, daha geniş toplumda düzen sağlamaları ve insanların tek başlarına başaramadıkları veya başarmak istemedikleri hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan yerler olarak hareket etmeleri yer alır. Bu nedenle, bir örgütü ortak bir hedefe yönelik bir grup insan (ve sistem) olarak tanımlamak mümkündür. Örgütler, insanların birlikte hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olma sanatı ve bilimi olarak tanımlanabilecek yönetim yoluyla hayatlarını sürdürürler. Yöneticiler, örgütün yönünü ve hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğini belirler. Daha resmi olarak, yöneticiler bir örgüt içindeki her düzeyde stratejiler formüle eder ve uygular. Örgütleri yönetirken, bir örgüt içindeki davranışsal dinamikleri ele almaları gerekir. Bu ders, bireyleri, uygulamaları, süreçleri ve yapıyı ilgilendiren bu dinamikleri hedeflemektedir. Katıldığımız içerik, okumalar ve etkinlikler, örgütsel yaşamın unsurlarını ve katıldığınız örgütlere etkili bir şekilde nasıl katkıda bulunacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir: • Bir organizasyon içindeki dinamiklerin temel teorisi ve prensipleri hakkında anlayış ve bilgi göstermek; bireyler, uygulamalar ve organizasyonel süreçler ve yapı ile ilgili olarak • Organizasyonların veya yöneticilerin bireysel tutumları nasıl şekillendirdiği ve bunun çalışan ve organizasyonel performans ile genel organizasyonel hedeflere ulaşma üzerindeki etkisi hakkında eleştirel bir anlayış göstermek, • Yönetimsel ve liderlik fikirlerini, argümanlarını ve bakış açılarını analiz etmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek, • Liderlik ve yönetimle ilişkili düşünmeyi, problem çözmeyi ve karar vermeyi geliştirmek için ders materyalini uygulamak ve • Etkili ekip çalışması için stratejiler geliştirmek |
Ders, bireylerin ve grupların örgütler içindeki davranışlarını inceleyerek motivasyon, liderlik, ekip çalışması ve iletişim gibi dinamiklere odaklanır. Profesyonel ortamlarda insan davranışını anlayarak örgütsel verimliliği artırmayı amaçlar. Ayrıca kültür, güç ve yapının karar alma ve performans üzerindeki etkilerini araştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Müfredatın genel görünümü incelenmesi |
2) | Örgütsel Davranış Nedir? | Robbins: Chapter 1 |
3) | İş Performansı ve Örgütsel Tutumlar | Robbins: Chapter 3 |
4) | Kişilik, Bireysel ve Kültürel Değerler | Robbins: Chapter 4 |
5) | Algılama, Öğrenme ve Karar Verme | Robbins: Chapter 5 |
6) | Motivasyon Kavramları ve Uygulamaları | Robbins: Chapters 7 & 8 |
7) | Grupları ve Ekipleri Yönetme | Robbins: Chapters 9 & 10 |
8) | Liderlik | Robbins: Chapter 13 |
9) | Örgütsel Kültür | Robbins: Chapter 15 |
10) | Örgütsel Kültür | Robbins: Chapter 15 Itslearning aracılığıyla ilerleme raporu gönderimleri |
11) | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Robbins: Chapter 17 |
12) | Quiz | |
13) | Grup Sunumları | |
14) | Grup Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S. P. and Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition (Global Edition), Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | Colquitt, J., Lepine, J. and Wesson, M. (2016). Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 5th edition. McGraw-Hill/Irwin. Periodicals including New York Times, The Economist, Bloomberg, Financial Times, etc… |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 38 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 145 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 4 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 5 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 2 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 4 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 4 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 5 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 5 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |