BA4664 Consumer BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4664 Tüketici Davranışları Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: dersinin temel amacı, öğrencilere tüketici davranışlarıyla ilgili kavram ve teorileri tanıtmaktır. Bu ders sayesinde öğrenciler, tüketici davranışlarının pazarlama kavramının uygulanmasına nasıl katkı sağladığını, özellikle segmentasyon kararları ve pazarlama karması (marketing mix) kararları açısından anlayacaklardır.

1. Tüketicilerin bakış açılarını ve satın alma davranış kalıplarını tanıtmak.
2. Çevresel etkilerin tüketici davranışları üzerindeki önemini ele almak.
3. Tüketici motivasyonu, kişiliği ve algısının pazarlama açısından etkilerini fark etmelerini sağlamak.
4. Tüketici davranışlarının bireysel belirleyicileri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmak.
5. Tüketici karar verme sürecini anlamalarını sağlamak.
6. Tüketici davranışlarına ilişkin kapsamlı modeller hakkında bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda, öğrenciler:

1. Psikolojik, sosyolojik ve ekonomik bakış açıları dâhil olmak üzere, tüketici davranışlarına ilişkin temel teori ve modelleri açıklayabilecekler.
2. Tüketici davranışları teorilerinin gerçek dünyadaki pazarlama uygulamalarına nasıl yansıdığını gösterebilecekler.
3. Tüketici satın alma davranışını etkileyen çevresel faktörleri belirleyebilecekler.
4. Sosyo-kültürel ortamların tüketim davranışları üzerindeki etkisini anlayabilecekler.
5. Problem farkındalığından satın alma sonrası değerlendirmeye kadar, tüketici karar verme sürecinin aşamalarını tanımlayıp açıklayabilecekler.
6. Pazarlama uygulamaları ve tüketici davranışlarının etik boyutları ile toplumsal etkilerini değerlendirebilecekler.

Dersin İçeriği

Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışlarına Giriş
2) Tüketici Davranışları Temelleri
3) İçsel Etkiler Algı, Öğrenme Ve Hafıza
4) İç Etkiler Motivasyon ve Etki
5) Benlik, Zihin, Cinsiyet, Beden
6) Kişilik ve Yaşam Tarzları
7) Tutumlar
8) Vize Sınavı
9) Karar Verme
10) Satın Alma, Kullanma, Elden Çıkarma
11) Gruplar ve Sosyal Medya
12) Gruplar ve Sosyal Medya
13) Gelir ve Sosyal Sınıf
14) Kültür ve Alt Kültür

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Michael R. Solomon, Consumer Behavior Buying, Having, and Being, Pearson
Diğer Kaynaklar: Suggested Readings:

Books:
Consumer Behavior & Marketing Strategy, McGrow Hill by J. Paul Peter, Jerry C. Olson
Influence: The Psychology of Persuasion by Robert Cialdini
Thinking, Fast and Slow by Daniel Kahneman

Articles:
The Theory of Planned Behaviour by Ajzen, I.
A Theory of Buyer Behavior" by John A. Howard and Jagdish N. Sheth
Why We Buy What We Buy: A Theory of Consumption Values by Jagdish N. Sheth, Bruce Newman, and Barbara Gross
Methodology and the Theory of Consumer Behavior by Michael S. Miller
Maslow and the Motivation Hierarchy: Measuring Satisfaction of the Needs by Robert J. Taormina and Jennifer H. Gao

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ödev 4 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 68
Ödevler 4 28
Final 4 28
Toplam İş Yükü 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek