İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4664 | Tüketici Davranışları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | dersinin temel amacı, öğrencilere tüketici davranışlarıyla ilgili kavram ve teorileri tanıtmaktır. Bu ders sayesinde öğrenciler, tüketici davranışlarının pazarlama kavramının uygulanmasına nasıl katkı sağladığını, özellikle segmentasyon kararları ve pazarlama karması (marketing mix) kararları açısından anlayacaklardır. 1. Tüketicilerin bakış açılarını ve satın alma davranış kalıplarını tanıtmak. 2. Çevresel etkilerin tüketici davranışları üzerindeki önemini ele almak. 3. Tüketici motivasyonu, kişiliği ve algısının pazarlama açısından etkilerini fark etmelerini sağlamak. 4. Tüketici davranışlarının bireysel belirleyicileri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmak. 5. Tüketici karar verme sürecini anlamalarını sağlamak. 6. Tüketici davranışlarına ilişkin kapsamlı modeller hakkında bilgi vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, öğrenciler: 1. Psikolojik, sosyolojik ve ekonomik bakış açıları dâhil olmak üzere, tüketici davranışlarına ilişkin temel teori ve modelleri açıklayabilecekler. 2. Tüketici davranışları teorilerinin gerçek dünyadaki pazarlama uygulamalarına nasıl yansıdığını gösterebilecekler. 3. Tüketici satın alma davranışını etkileyen çevresel faktörleri belirleyebilecekler. 4. Sosyo-kültürel ortamların tüketim davranışları üzerindeki etkisini anlayabilecekler. 5. Problem farkındalığından satın alma sonrası değerlendirmeye kadar, tüketici karar verme sürecinin aşamalarını tanımlayıp açıklayabilecekler. 6. Pazarlama uygulamaları ve tüketici davranışlarının etik boyutları ile toplumsal etkilerini değerlendirebilecekler. |
Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketici Davranışlarına Giriş | |
2) | Tüketici Davranışları Temelleri | |
3) | İçsel Etkiler Algı, Öğrenme Ve Hafıza | |
4) | İç Etkiler Motivasyon ve Etki | |
5) | Benlik, Zihin, Cinsiyet, Beden | |
6) | Kişilik ve Yaşam Tarzları | |
7) | Tutumlar | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Karar Verme | |
10) | Satın Alma, Kullanma, Elden Çıkarma | |
11) | Gruplar ve Sosyal Medya | |
12) | Gruplar ve Sosyal Medya | |
13) | Gelir ve Sosyal Sınıf | |
14) | Kültür ve Alt Kültür |
Ders Notları / Kitaplar: | Michael R. Solomon, Consumer Behavior Buying, Having, and Being, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Suggested Readings: Books: Consumer Behavior & Marketing Strategy, McGrow Hill by J. Paul Peter, Jerry C. Olson Influence: The Psychology of Persuasion by Robert Cialdini Thinking, Fast and Slow by Daniel Kahneman Articles: The Theory of Planned Behaviour by Ajzen, I. A Theory of Buyer Behavior" by John A. Howard and Jagdish N. Sheth Why We Buy What We Buy: A Theory of Consumption Values by Jagdish N. Sheth, Bruce Newman, and Barbara Gross Methodology and the Theory of Consumer Behavior by Michael S. Miller Maslow and the Motivation Hierarchy: Measuring Satisfaction of the Needs by Robert J. Taormina and Jennifer H. Gao |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 4 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 68 |
Ödevler | 4 | 28 |
Final | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü | 163 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |