İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2312 | İşletmede Araştırma Yöntemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere araştırma metodolojisinde temel kavramlar ve farkındalık sağlamak ve araştırma sürecinde araştırma bulgularını etkileyecek farklı seçimlerin (ontolojik, epistemolojik, metodolojik ve aksiyolojik) farkında olmalarına yardımcı olmaktır. Bu ders, öğrencilere kendi ilgi alanlarıyla uyumlu bilimsel araştırma yürütme yolunda yardımcı olmanın yanı sıra araştırmadaki güvenilirlik ve geçerlilik endişeleri hakkında bilgi verir. Bilimsel araştırmanın doğası, araştırma konusunun açıklığa kavuşturulması, literatürün eleştirel incelemesi, araştırma felsefesi ve tasarımı, nitel ve nicel veri toplama süreci, nicel ve nitel verilerin analizi gibi alanları kapsayan bilimsel araştırma sürecinin temel adımlarını bildirir. Bu ders ayrıca öğrencilerin karmaşık bir yazılım programında (SPSS) bir analiz (tanımlayıcı, ilişkisel ve regresyon) yürütmelerine yardımcı olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1. Sosyal bilimlerde araştırma metodolojisine yönelik farklı yaklaşımlar ve seçimler (felsefi bakış açıları, araştırma tasarımları, veri toplama süreçleri ve analiz gibi) hakkındaki anlayışlarını ve bilgilerini arttırabilmek. 2. Araştırma metodolojisinin tüm yönlerini (araştırma tasarımı, veri toplama, veri analizi, sonuç çıkarma, makale yayınlama) yürütme becerilerini arttırabilmek. 3. SPSS programında bir analiz yürütmeyi öğrenebilmek. |
Business Research Methods dersi, öğrencilere iş dünyasındaki problemlerin bilimsel araştırma yöntemleriyle nasıl çözüleceğini öğretir. Nitel ve nicel araştırma tekniklerinin yanı sıra veri toplama ve analiz süreçlerine de odaklanır. Öğrenciler, araştırma tasarımı yapma ve elde ettikleri bulguları raporlama becerilerini geliştirirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Araştırmanın temel terimleri üzerine tartışma | |
2) | Bölüm 1 - Araştırmaya giriş Veritabanları hakkında bilgi Araştırma türleri - Sınıflandırmalar Yöntem ve teori (tümevarımsal ve tümdengelimsel akıl yürütme) | |
3) | Bölüm 2-Araştırma konusunun formülasyonu ve açıklanması Araştırma fikirlerinin formülasyonu | |
4) | Bölüm 3-Literatürün eleştirel olarak incelenmesi Araştırma sorularının formüle edilmesi | |
5) | Bölüm 4-Araştırma felsefesi Teori geliştirmeye yaklaşımlar | |
6) | Bölüm 5-Araştırma tasarımı *Deneysel, yarı deneysel *Vaka çalışması *Etnografya *Temelli teori | |
7) | Bölüm 13: Nitel araştırma: Veri toplama (görüşmeler, gözlemler) | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği | |
10) | Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği | |
11) | Bölüm 11: Nicel araştırma: Veri toplama (örnek seçimi, anketler, değişkenler, Ölçüm, hipotez oluşturma) | |
12) | Bölüm 12: Nicel araştırma (Analiz, güvenilirlik ve geçerlilik) | |
13) | Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz-Verilerin analize hazırlanması, veri kodlama ve düzenleme, tanımsal istatistik) | |
14) | Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz, korelasyonel analiz) Nicel araştırma, regresyon analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Saunders, M. Lewis, P., Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 7th Edition, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Sekaran, U., and Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach, 7th Edition, Wiley. Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th Edition, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 56 |
Ödevler | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 111 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 4 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 5 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 1 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 5 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 5 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 2 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 5 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 5 |