İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1034 | Tasarımda Görsel Medya II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. PINAR SUNAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GÖKÇEN SEZEN Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Arş.Gör. PINAR SUNAR Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencinin üç boyutlu düşünme ve düşüncesini çizgisel olarak anlatabilme yetisinin geliştirilmesi. Mimarlık ve İç Mimarlık alanındaki görsel sunum ilke ve standartlarının öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Tasarım yapacağı mekanları verilmiş olan projelerini inceleyerek tanıyabilecek, - Tasarladığı mekan ve donatıları çeşitli ölçeklerde plan, kesit ve görünüşlerle ifade edebilecek, - Tasarladığı mekan düzeninin uygulanmasına yönelik bilgileri (ölçü, malzeme, vb.)projeler üzerinde açıklayabilecek, - Tasarladığı mekanların tek ve iki kaçma noktalı perspektiflerini çizebilecek. |
1- Mimari tasarım süreci ve proje aşamaları hakkında genel bilgi. 2- Mimarlık ve iç mimarlık çizim esasları ve standartları. 3- Mimari ve iç mekan tasarımında kullanılan tefriş elemanlarının gösterimi, ölçeğe bağlı ifade teknikleri. 4- Merkezi izdüşüm ilkeleri ve perspektif çizim. İz noktası-kaçma noktası yöntemiyle tek ve iki kaçma noktalı perspektif çizimi. 5- 1/200 Vaziyet planı ve arazi eşyükselti eğrilerinin çizimi. 6- Tek ve çift katlı yapıların mimari ve iç mimari proje çizimleri: 1/50 and 1/20 ölçekli plan, kesit ve görünüşler 7- Merdiven çizimleri:1/50 ve 1/20 ölçek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin ve programın açıklanması. Mimari tasarım süreci ve proje aşamaları hakkında genel bilgi. Teori: Mimari ve iç mekan tasarımında kullanılan tefriş elemanlarının gösterimi, ölçeğe bağlı ifade teknikleri. | |
2) | Teori: Mimarlık ve iç mimarlık çizim esasları ve standartları. Uygulama: Mobilya çizimi | |
3) | Theory: Perspektif çizim; Merkezi izdüşüm ilkeleri. İz noktası-kaçma noktası yöntemiyle tek ve iki kaçma noktalı perspektif çizimi Uygulama: Basit bir konunun tek ve iki kaçma noktalı perspektifi. | Çizim odevi |
4) | Teori: Serbest perspektifte pratik uygulamalar. Uygulama: Tek ve iki kaçmalı iç mekan perspektifleri. | Çizim odevi |
5) | Uygulama: Tek katlı bir yapının 1/50 ölçekli mimari projesinin çizimi. | Çizim ödevi |
6) | Projelerde merdivenlerin gösterimi. Uygulama: İki katlı bir yapının 1/50 ölçekli mimari projesinin çizimi. | Çizim ödevi |
7) | 1. Yarıyıl içi sınavı | |
8) | Dönem ödevi: 1/200 Vaziyet planı ve 1/50 kat planlarının çizimi. | Çizim ödevi |
9) | Dönem ödevi: 1/50 Kesitlerin çizimi. | Çizim ödevi |
10) | Dönem ödevi: 1/50 Görünüşlerin ve 1/20 ölçekli mekan iç görünüşlerinin çizimi | Çizim ödevi |
11) | Dönem ödevi: 1/20 merdiven çizimi. | Çizim ödevi |
12) | 2. Yarıyıl içi sınavı | |
13) | Dönem ödevi: Dış perspektifin çizimi. | Çizim ödevi |
14) | Dönem ödevi: İç mekan perspektifinin çizimi. | Çizim ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | - O. Şahinler-F. Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayını - F.D.K. Ching, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç; Çizim, YEM Yayını |
Diğer Kaynaklar: | - H. Hotan, Mimari Perspektif, Perspektif Gölge, Maya Yayıncılık - R. Schmidt, Lehre der Perspektive, Bauverlag - L. Simoni, Spazio Prospettico, Bonacci Editore- Roma - L. Simoni, Terza Dimensione, Bonacci Editore- Roma - L. Simoni, Geometria e Realta, Bonacci Editore- Roma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 12 | % 15 |
Ödev | 10 | % 10 |
Projeler | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 11 | 4 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 3 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 3 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 5 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 4 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 1 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 3 |