INT1034 Visual Media in Design IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1034 Tasarımda Görsel Medya II Bahar 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. PINAR SUNAR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GÖKÇEN SEZEN
Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN
Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI
Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN
Öğ.Gör. İSTEM ÖZDİLEK
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Arş.Gör. PINAR SUNAR
Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL
Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencinin üç boyutlu düşünme ve düşüncesini çizgisel olarak anlatabilme yetisinin geliştirilmesi.
Mimarlık ve İç Mimarlık alanındaki görsel sunum ilke ve standartlarının öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Tasarım yapacağı mekanları verilmiş olan projelerini inceleyerek tanıyabilecek,
- Tasarladığı mekan ve donatıları çeşitli ölçeklerde plan, kesit ve görünüşlerle ifade edebilecek,
- Tasarladığı mekan düzeninin uygulanmasına yönelik bilgileri (ölçü, malzeme, vb.)projeler üzerinde açıklayabilecek,
- Tasarladığı mekanların tek ve iki kaçma noktalı perspektiflerini çizebilecek.

Dersin İçeriği

1- Mimari tasarım süreci ve proje aşamaları hakkında genel bilgi.
2- Mimarlık ve iç mimarlık çizim esasları ve standartları.
3- Mimari ve iç mekan tasarımında kullanılan tefriş elemanlarının gösterimi, ölçeğe bağlı ifade teknikleri.
4- Merkezi izdüşüm ilkeleri ve perspektif çizim. İz noktası-kaçma noktası yöntemiyle tek ve iki kaçma noktalı perspektif çizimi.
5- 1/200 Vaziyet planı ve arazi eşyükselti eğrilerinin çizimi.
6- Tek ve çift katlı yapıların mimari ve iç mimari proje çizimleri: 1/50 and 1/20 ölçekli plan, kesit ve görünüşler
7- Merdiven çizimleri:1/50 ve 1/20 ölçek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin ve programın açıklanması. Mimari tasarım süreci ve proje aşamaları hakkında genel bilgi. Teori: Mimari ve iç mekan tasarımında kullanılan tefriş elemanlarının gösterimi, ölçeğe bağlı ifade teknikleri.
2) Teori: Mimarlık ve iç mimarlık çizim esasları ve standartları. Uygulama: Mobilya çizimi
3) Theory: Perspektif çizim; Merkezi izdüşüm ilkeleri. İz noktası-kaçma noktası yöntemiyle tek ve iki kaçma noktalı perspektif çizimi Uygulama: Basit bir konunun tek ve iki kaçma noktalı perspektifi. Çizim odevi
4) Teori: Serbest perspektifte pratik uygulamalar. Uygulama: Tek ve iki kaçmalı iç mekan perspektifleri. Çizim odevi
5) Uygulama: Tek katlı bir yapının 1/50 ölçekli mimari projesinin çizimi. Çizim ödevi
6) Projelerde merdivenlerin gösterimi. Uygulama: İki katlı bir yapının 1/50 ölçekli mimari projesinin çizimi. Çizim ödevi
7) 1. Yarıyıl içi sınavı
8) Dönem ödevi: 1/200 Vaziyet planı ve 1/50 kat planlarının çizimi. Çizim ödevi
9) Dönem ödevi: 1/50 Kesitlerin çizimi. Çizim ödevi
10) Dönem ödevi: 1/50 Görünüşlerin ve 1/20 ölçekli mekan iç görünüşlerinin çizimi Çizim ödevi
11) Dönem ödevi: 1/20 merdiven çizimi. Çizim ödevi
12) 2. Yarıyıl içi sınavı
13) Dönem ödevi: Dış perspektifin çizimi. Çizim ödevi
14) Dönem ödevi: İç mekan perspektifinin çizimi. Çizim ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - O. Şahinler-F. Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayını
- F.D.K. Ching, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç; Çizim, YEM Yayını
Diğer Kaynaklar: - H. Hotan, Mimari Perspektif, Perspektif Gölge, Maya Yayıncılık
- R. Schmidt, Lehre der Perspektive, Bauverlag
- L. Simoni, Spazio Prospettico, Bonacci Editore- Roma
- L. Simoni, Terza Dimensione, Bonacci Editore- Roma
- L. Simoni, Geometria e Realta, Bonacci Editore- Roma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 12 % 15
Ödev 10 % 10
Projeler 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 11 4 44
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 3
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 3
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 3
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 5
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 4
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 1
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 3
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 3