İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1034 | Tasarımda Görsel Medya II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR SUNAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Dr. Öğr. Üyesi PINAR SUNAR Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Doç. Dr. EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine, eğitimleri ve gelecekteki kariyerleri için gerekli olan mimari çizim ve sunum tekniklerini doğru ve etkili bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Dersin ana amacı, tasarım sürecinde temel çizim becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin sunum yeteneklerini arttırmaktır. Dersin sonunda, öğrencilerin tasarım fikirlerini çizimle ifade etmeleri ve temel bir çizim dili oluşturmaları beklenmektedir. Bu ders, tasarımcılar arasında etkili iletişimin önemli bir unsuru olarak görülmekte ve iç mimarlık eğitim programında temel bir adım olarak hizmet etmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Mimari çizimler aracılığıyla tasarım fikirlerini iletmek için teknik okuma ve çizim yapma yeteneğini sergilemek. İki ve üç boyutlu teknik çizim yöntemlerini kullanarak farklı ölçeklerde tasarımlar oluşturmak. 2) Tasarım sürecinde eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek ve iki ile üç boyutlu fikirleri ifade edebilmek, grafik düşünme becerilerini artırmak. 3) İç mekan proje tasarımında teknik ve sanatsal bilgiyi uygulamak ve fikirleri etkili bir şekilde görselleştirmek. 4) 2D ve 3D teknik çizimler için bilgisayar destekli çizim programlarında yeterliliği artırmak. 5) İç mekan tasarım projelerinde mobilya, renk, doku ve tekstil gibi unsurları görsel olarak seçmek ve sunmak. 6) Teknik çizim teknikleri kullanılarak oluşturulan çizimleri analiz etmek ve eleştirmek. 7) Tasarım stüdyosu derslerinde teknik çizim standartlarını görselleştirmek ve uygulamak. 8) Eğitimleri ve gelecekteki profesyonel yaşamlarında çizim araçlarını etkili bir şekilde kullanmak. 9) Eğitimleri ve gelecekteki profesyonel kariyerleri boyunca kullanacakları gerekli mimari çizim standartlarını ve tekniklerini anlamak ve uygulamak. |
1) Dersin amaçlarının, kapsamının ve nasıl verileceğinin açıklaması. 2) Tek kaçışlı lineer perspektif çizimi. 3) Tek kaçışlı lineer perspektif çizimi. 4) Çift kaçışlı lineer perspektif çizimleri. 5) Mimari ve iç mimari çizim standartları. 6) Merdiven çizim ve hesap prensiplerinin anlatılması. 7) Merdiven çizimi. 8) Dönem projesi: 1/50 ölçekli plan çizimleri ve eleştirileri. 9) Dönem projesi: 1/50 ölçekli kesit çizimleri ve eleştirileri. 10) Dönem projesi: 1/50 ölçekli cephe çizimleri ve eleştirileri. 11) Dönem projesi: 1/20 ölçekli merdiven çizimleri ve eleştirileri. 12) Dönem projesi: 1/20 ölçekli ıslak alan plan ve kesit çizimleri ve eleştirileri. 13) Dönem projesi: Seçilen bir iç mekanın tek kaçışlı lineer perspektif çizimi. Öğretim Yöntem ve Teknikleri; anlatım, bireysel çalışma, gözlem, grup çalışması, okuma, iş birliğine dayalı öğrenmeve, tartışma, teknoloji destekli öğrenme, problem çözme, iş birliğine dayalı öğrenme, proje hazırlama, uygulama ve diğerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin hedeflerinin, kapsamının ve nasıl işleneceğinin açıklaması. Çizim kurallarının hatırlatılması. Stüdyo çalışması 1 | Ödev 1 |
2) | Sunum 1 - Tek kaçış noktalı doğrusal perspektif çizimi. Stüdyo çalışmaları 2 a, b | Ödev 2 |
3) | Tek kaçış noktalı doğrusal perspektif çizimi. Stüdyo çalışmaları 2 a, b ve çizim sınavı 1 | Ödev 3 |
4) | İki kaçış noktalı doğrusal perspektifin açıklaması. Stüdyo çalışmaları 4 a, b | Ödev 4 |
5) | Sunum 2 - Mimari ve iç mimari çizim standartları. 1/50 ölçek plan çizimi- Stüdyo çalışması 5 ve Çizim Sınavı 2 | Ödev 5 |
6) | Sunum 3 - Merdiven ilkelerinin çizimi ve hesaplanması Örnek bir merdivenin hesaplanması ve çizimi. Stüdyo çalışması 6 | Ödev 6 |
7) | Merdiven çizimi. Örnek bir merdivenin hesaplanması ve çizimi Stüdyo çalışması 7 | Ödev 7 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Dönem Projesi: 1/50 Planların çizimi. | Ödev 8 |
10) | Dönem Projesi: 1/50 Kesitlerin çizimi | Ödev 9 |
11) | Dönem Projesi: 1/50 Görünüşlerin çizimi. | Ödev 10 |
12) | Dönem Projesi: 1/20 Merdiven çizimi. | Ödev 11 |
13) | Dönem Projesi: 1/20 Seçilen ıslak mekanın plan ve kesit çizimi. | Ödev 12 |
14) | Dönem Projesi: Seçilen iç mekanın tek kaçışlı lineer perspektif çizimi. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Cavataio, S. C. (2012). Manual Drafting for Interiors. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ. • Ching, F. D. K. (2009). Architectural Graphics. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ. • Şahinler, O. & Kızıl, F. (2011). Mimarlıkta Teknik Resim. Yem Yayın: İstanbul. • Canbulat, T. (2018). İç Mimarlıkta Teknik Resim. Remzi Kitabevi - İstanbul • Yee, R. (2007). Architectural Drawing: A Visual Conpendium of Types and Methods. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ. * Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. |
Diğer Kaynaklar: | - H. Hotan, Mimari Perspektif, Perspektif Gölge, Maya Yayıncılık - R. Schmidt, Lehre der Perspektive, Bauverlag - L. Simoni, Spazio Prospettico, Bonacci Editore- Roma - L. Simoni, Terza Dimensione, Bonacci Editore- Roma - L. Simoni, Geometria e Realta, Bonacci Editore- Roma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 7 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ödev | 12 | % 5 |
Projeler | 6 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 11 | 4 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | 3 |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | 1 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | 2 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | 4 |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | 2 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | 1 |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | 1 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, | 1 |