GEP0809 Strategic RoadmapsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0809 Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, çağdaş stratejik yönetim, yolharitası, inovasyon, teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve teknoloji tahmini gibi kavramları tanıtmayı amaçlar. “Strateji, İnovasyon, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yol Haritası, Teknoloji Yönetimi, Teknolojik Tahmin, Teknolojik Öngörü gibi kavramlar nedir, nasıl hazırlanır ve uygulanır?” benzeri sorular yardımıyla öğrencilerin Stratejik Yolharitası ve İnovasyon konularında bilgi sahibi olmasını hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•Strateji, İnovasyon, Stratejik Yönetim, Stratejik Yol Haritası konularında bilgi sahibi olmak;
•Stratejik Yönetim adımlarını tanımak;
•Stratejik düşünme biçimleri becerileri edinmek;
•Stratejik Yolharitası hazırlamak ve sunum yapabilmek için gerekli kimi becerilere sahip olmak;
•Stratejik Yolharitasının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak;
• Teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve teknoloji tahmini konularını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Strateji, Stratejik Yönetim, İnovasyon, Stratejik Yol haritaları, Teknoloji Yönetimi, Teknolojik Öngörü ve Teknoloji Tahmini.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması , örnek olay inceleme, proje hazırlama, uygulama ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders izlencesi
2) Strateji, Stratejik Yönetim, İnovasyon ve Genel Kavramlar YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
3) Stratejik Yönetim T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
4) İstihbarat Bilimi ve Strateji YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
5) Yönetim ve Yönetim Fonksiyonları Ders Notları
6) Karar Verme ve Karar Teorisi YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
7) Karar Verme ve Karar Teorisi Örnek Olay İnceleme YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
8) Ara Sınav Haftası Ders Notları
9) Karar Verme ve Karar Teorisi YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
10) Teknoloji Yönetimi Ders Notları
11) Teknoloji Öngörüsü ve Teknoloji Tahmini Ders Notları
12) Strateji Geliştirme Araçları Ders Notları
13) Strateji Geliştirme Süreci Ders Notları
14) Siber Uzay, Strateji ve İnovasyon ÜNAL A.N., “Siber Güvenlik ve Elektronik Bileşenleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
ÜNAL A.N., “Siber Güvenlik ve Elektronik Bileşenleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
Diğer Kaynaklar: T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.

T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.

A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.

U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.

M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.

P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2