GEP0501 Anatolian CivilizationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0501 Anadolu Uygarlıkları Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FATMA SELVA SUMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, antik tarih öncesi çağların arkeolojisinden başlayarak geç Osmanlı dönemine kadar Anadolu'daki uygarlıkların tarihine bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Bu bölgenin olağanüstü zengin kültürel tarihini keşfetmek için arkeolojik, sanat tarihi ve metinsel veriler incelenirken Anadolu'nun benzersiz coğrafi konumu vurgulanacaktır. Ana odak noktamız bu medeniyetlerin sosyal, kültürel, sanatsal ve mimari gelişimleri, etkileşimleri ve tarihteki öncülleriyle nasıl bağlantıları olacak. İncelenecek konular arasında Anadolu'daki Hititler, Frigler, Lidyalılar, Yunanlılar, Romalılar, Bizans ve Osmanlı medeniyetleri aracılığıyla antik tarih öncesi dönem yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda aşağıdakilere sahip olacaksınız:
1. Anadolu'nun geçmiş uygarlıkları hakkında bazı genel bilgiler.
2. İlk yerleşimlerden başlayarak Anadolu'da sanat, mimari, sosyal ve kültürel alandaki gelişmelerin temel aşamalarını görebileceksiniz.
3. Ders, zengin görsel materyallerle desteklenen çevrimiçi dersler şeklinde gerçekleştirilecektir.
4. Ödevleriniz size seçilen bir konu üzerinde daha fazla araştırma yapma şansı verecektir. Ödev boyunca eğitmenle konunuzu tartışabilecek ve ödeviniz için kullanabileceğiniz okuma materyalleri listesine erişebileceksiniz.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Derse giriş, Ders programı, değerlendirme ve ders materyalleri. Ders
2) Anadolu, Topraklar, Halklar ve Medeniyetler. Göbeklitepe, Hacılar ve Çatalhöyük.
3) Tunç Çağı Uygarlıkları, Hititler, Asurlular ve Urartular.
4) Truva şehri, İlyada ve Odysseia, Truva hazinelerinin ardındaki efsane ve gerçek. Frigyalılar, Lidyalılar, Likyalılar ve Karyalılar.
5) Yunan-Anadolu Uygarlığı, Helenistik Miras, sanatı ve mimarisi, Bergama.
6) Anadolu'da Roma Uygarlığı, sanatı ve mimarisi. Efes, Side, Perge ve Afrodisias.
7) Hıristiyan Çağı ve Bizanslılar, Konstantinopolis. Ayasofya, Bizans Sanatı ve Mimarisi.
8) Quiz
9) Dosyalanmış Gezi ve Görev. Detaylar duyurulacaktır. Bugün ders olmayacak
10) Selçuklu sanatı ve mimarisi
11) Anadolu Beylikleri, sanat ve mimarlık. Erken Osmanlı sanatı ve mimarisi.
12) Edirne'den İstanbul'a II. Mehmed, fetih ve sonrası.
13) Klasik Dönem'in doruk noktası, Sinan Çağı, eserleri ve Osmanlı Rönesans sanatçısı portresi.
14) Osmanlı sanat ve mimarisinde Batılılaşma. 18. yüzyıldan sonra değişim iklimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Proje 1 3 3
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.